oskmar

Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 juni 2020 16:41

   

Tack för hjälpen med biltvätten!

 

Lika varmt, soligt  och härligt väder i dag som igår!

Vinden har fläktat litegrann ibland och det var jätteskönt, men för det mesta har sjön legat helt stilla.

Men som det grönskar och växer nu, att det kan gå så snabbt!?

Det blir mera vatten i sjön och ganska snabbt det också. Vi får se var det slutar, om det blir för mycket vatten och "rinner över"?

Just nu är det 26 grader varmt och en svag krusning på sjön, samt några få, små molntussar på himlen.

 

Nu nästan två timmar senare har det börja blåsa från nordväst, ganska frisk vind, men det är fortfarande varmt, 24 ,4 grader i skuggan.

 

I dag har jag gjort något väldigt ovanligt, jag har varit på byn och druckit elvakaffet.

När Nils Gunnar och Ingrid var hit i gårkväll, sa Ingrid att i morron kommer du till oss och dricker elvakaffe och det gjorde jag.

Annars är jag som en enstöring och befinner mig för det mesta hemma på min gård och vill att andra ska komma till mig.

Jag ångrar absolut inte att jag lydde och for dit, för jag hade turen att de tvättade min bil innan jag åkte hem.

Det var ännu bättre än fikat! Den såg ut som en "skithög", tack, tack och tack!

 

För övrigt så har jag jobbat på idag också, men hann inte bli klar i dag heller.

 

Dagens namn är: Gun och Gunnel, grattis till er som heter så!

 

Men framför allt Grattis till min syster Gunnel på namnsdagen!

 

Ha en riktigt solig och härlig måndagkväll i solens sken, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards