oskmar

Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 5 juni 2020 16:57

 

Miljontals blommor och det doftar därefter. Tur att man inte är allergisk, doften stör mig inte.

 

 

Ingen sol i dag!

Svalare väder och inget solsken, men det har gått att vara ute ändå.

I morse kom vinden från norr och var ganska kraftig, i ett litet nafs hade den vänt till sydost och var lite lugnare.

På sena eftermiddan såg det ut att dra ihop sig till en regnskur, men det blev inte mycket av den, lite skvitter på fönsterrutan och sen var det över.

Just nu är det 14 grader varmt, sjön har blivit spegelblank men himlen är fortsatt helgrå.

 

Sedan två dagar står häggen i full blom och den doftar över hela gården. Jag ser knoppar på syrenerna, de hinner nog komma till midsommar ändå. Det går fort när det väl kommer igång och solen och värmen kom. Det är det som ska göra susen.

Jag har glömt att gå ner till sjön  för att se hur mycket den har stigit, hittills verkar det gå i lagom takt, men man vet aldrig hur det slutar när solen gjort sitt till fjälls.

 

I dag har mina tankar för det mesta befunnit sig hos min syster och det har inte varit en så rolig dag.

Det har varit en jobbig tid på många sätt den här våren, men för mig personligen är det här det värsta.

 

Dagens namn är: Bo, kort och gott, men grattis ändå!

 

Ha en fin fredagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards