oskmar

Alla inlägg den 10 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 10 juni 2020 18:32

 

Lunch i dag ute i det fria. Här var det mycket moln till att börja med, men det blev solsken och varmt efter en stund.

 

 

Det blev en riktigt fin dag, men från morron och förmiddan var det lite moln.

Nu är det sååå grant på sjön, jag njuter av min utsikt i fulla drag.

Just nu är det nära 20 grader varmt med ganska mycket moln, men solen lyckas tränga sig fram i luckorna då och då.

 

I dag har vi varit rätt många här. Klockan tolv kom Björn, Lina och Andreas, men tyvärr Gunnel fattades i det gänget nu.

Före dem kom Nils Gunnar och Ingrid, sedan kom även Maria.

Jan Peter var förbi en sväng och allra sist kom Anders och Laila förbi en sväng också.

Björn med barn hade med sig lunch som vi åt ute i det fina vädret.

Det enda jag behövde göra var att koka kaffe efter maten, jag gjorde en kladdkaka i morse till kaffet.

Jag har inte behövt anstränga mig alls. Det här var nog Linas ide´, men att de skulle komma med lunch det hade jag ingen aning om förrän i gårkväll.

 

Nu är jag tillbaka där det är bara jag själv och det är det jag är mest van numera.

 

I morron är det verkligen dags att sätta sig på gräsklipparen igen. Men det blir ju bara skönt om det här vädret fortsätter.

 

Det var ju idag det skulle bli så spännande, när Palme- mördaren skulle avslöjas. 

Av det blev det väl inte så mycket, det var ju bara det vi redan visste, men mest troligt är det "Skandiamannen" som är den skyldige. men inget mordvapen finns med i bilden och därför ungefär som förut- inget nytt.

 

Jag köpte Doroteakrönikan i går och upptäckte att jag hade en berättelse i den citerad från Bellviksboken.

 

Dagens namn är: Svante och Boris, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt fin onsdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards