oskmar

Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 11 juni 2020 16:46

 

Nu är det blött om rötterna för en del tallar, men det kunde vara värre. Det är inte så mycket, än så länge.

 

 

 

Det har varit strålande väder i dag också. Men det är ju på tiden, snart har halva juni gått också.

I dag har det varit rätt så friska vindar från norr, men eftersom det är varmt gör det  inte så mycket.

Om väderrappoterna stämmer så ska vi ju få omkring 27-28 grader varmt framöver.

Jag hoppas att vädergudarna sparar lite sol och värme till midsommar, ensam som jag är vill jag ju gärna kunna njuta av sommar och sol i midsommarhelgen åtminstone.

Just nu är det drygt 20 grader i skuggan, mer än så behöver inte jag och  absolut inte när det lider mot natt. Det finns inga moln på himlen och då strålar ju solen så klart.

Friska vindar som kommer från nordväst.

 

Nyss ringde en före detta klasskamrat till Gunnel, som är från Bellvik, nu vet jag inte var hon bor, neröver nånstans.

Hon hade hört att Gunnel hade gått bort och ringde därför, hennes syster läser antagligen min blogg och hade läst vad jag skrivit och talade om det för en av Gunnels gamla klasskompisar.

Hon tyckte naturligtvis att det var tragiskt, Gunnel och hon har nog inte träffats så ofta sedan hon flyttade neröver landet. Men jag tror att de träffats på Bellviksdagen i alla fall.

I mitt huvud finns hon hela tiden och jag saknar verkligen alla våra förtroliga samtal per telefon. De kan inte bli av längre, nu är det bara minnena kvar. men de är desto flera, som tur är.

 

I dag har jag klippt gräs i flera timmar och det har doftat "slåttanna" hela dagen. Det finns många minnen från den också, det var ju något man växte upp med. 

Men det tyckte vi inte var så värst kul i sol och hetta och bråttom var det alltid.

Och sedan pappa skaffat traktor då var det motorbuller också som störde hela tiden, Men det blev ju lättsammare för pappa. Ingen större lättnad för kvinnorna blev det.


Vattnet har ökat på bra i sjön nu, men inte så mycket än, det blir nog mera skulle jag tro.

 

Dagens namn är: Bertil och Berthold, grattis till er som heter så!

Och grattis till min kusin Bertil i Långsele!

 

Ha en fin fortsättning på torsdagkvällen, njut av solen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards