oskmar

Alla inlägg den 13 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 13 juni 2020 19:49

   

Lämplig mat i sommarvärmen...

(Förbaskat också, nu har jag dubbelklickat på bilden igen, f´låt!) 

 

Ja, nu kan ingen klaga att det inte är varmt nog.

Den här dagen har varit ungefär lika varm och grann som igår, men lite mera vind kanske. Men vinden har varit skön i den här värmen.

Nu ikväll är det lite lätta skyar på himlen, under dagen har den varit klar och ren från moln.

Just nu är det drygt 20 grader varmt i skuggan, när klockan är åtta drygt och nu är sjön helt stilla igen.

 

Jag har klippt gräs i dag också, men har mycket kvar än och jag tror inte bensinen räcker tills tisdag när jag ska in till Dorotea.

På förmiddan klippte jag tills jag såg i ögonvrån en som kom med en blomma i famnen dit jag satt på klipparen.

Det var Kerstin som kom med en blomma från henne och Mary för att jag fyller år på måndag. Men egentligen fyllde jag ju år förra sommaren, nu blir åren så många att det skulle räcka om det var vartannat år.

I alla fall så gick vi upp till huset och satte oss och vi satt nog och pratade ett par timmar. Tiden går så fort när det är trevligt och jag gillar ju att prata, prata på och vi har så mycket att prata om.

Sommaren är hur bra som helst, då får man träffa många och utan folk på Wallinsgården är det lite sommar. Tyvärr kommer nog inte Mary hem den här sommaren heller på grund av Skit-coronan. Förra sommaren var Bert sjuk så hon uteblev även då. Mycket ändras under åren, så synd.

När Kerstin åkte skulle jag sätta mig på klipparen, men innan jag hann göra det ringde Maria.

Hon sa att hon tänkte komma hit och undrade vad jag gjorde.

Du är välkommen, sa jag men jag går ut och klipper tills du kommer.

Vad ska du äta i dag, var frågan från henne?

Jag struntar i att äta i dag, jag ska klippa gräs.

När hon kommer har hon en födelsedagsblomma och en stor kylbag med sig  och dukade fram en "sommarmiddag" för två med flera sillar, kokta ägg. m m.

Ja, det är klart då struntade jag inte i att äta.

De är så snälla så jag blir rörd av snällheten.

Innan hon åkte hjälpte hon mig med plantjords/gödselsäckarna som jag inte orkade med och att plantera en blomma.

Tack Kerstin, Mary och Maria! Jag blev så överväldigad så jag minns inte om jag kom mig för att tacka ordentligt.

 

Nu är det bara jag kvar här och det är som vanligt igen.

 

Dagens namn är: Aina och Aino, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt härlig lördagsafton i sommarkvällens frodiga grönska, värme och solsken!

Vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards