oskmar

Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 20 juni 2020 17:58

 

Så här vacker är blomman jag fick på födelsedagen av Mary och Kerstin!

Den verkar trivas bra i solen och värmen!

 

 

Hej igen!

Samma otroliga värme i dag på midsommardagen!

Lite molntussar här och där som bara gjort gott när de uppenbarat sig.

Måttlig vind har vi haft som kommit från sydost och svalkat oss, åtminstone litegrann.

Just nu är det 24 grader varmt och fortsatt solsken, men lite lätta skyar därovan.

Vinden kommer fortsättningsvis från sydost och är fortfarande måttlig.

 

Men, nätterna är allt annat än ljuvliga när man ska försöka sova, jag hade 27 grader varmt i sovrummet när jag kom upp vid tolvtiden i gårkväll. Jag öppnade allt som gick att öppna och satte fläkten på högsta farten, men det var åt skogen för varmt ändå.

Det är så man blir glad när det blir morron och man kan kliva ur sängen, men det är redan för varmt nere klockan sex på morron.

Ja det finns ingenting gott som inte har några problem också. Men jag ska inte klaga, snart nog är det höst och ruskväder, för i och med midsommar så vänder vi på kuttingen igen.

 

Det har varit en rolig midsommardag! Vi blev ett stort fikagäng vid elvakaffet och då trivs jag.

Vi var många pratiga och värst pratade väl jag som vanligt. När jag börjar berätta då tar det inget slut. Ibland brukar jag säga att de får be mig vara tyst om de blir less.

Men det är inte skvaller jag pratar, utan jag berättar sånt som hänt förr, sånt som är historia idag, så klart.

En av dem som var hit hade jag aldrig träffat, hon var en frisk fläkt och intresserad och hoppas kunna flytta till Bellvik när vissa saker ordnat upp sig.

 

En av dem ville gå ner till museet men det var jag tvungen avstyra. Jag har nämligen inte hunnit städa där ännu. Luften gick ur mig när Gunnel bara blev sjukare och sjukare, ingenting var roligt längre.

Men så kan man ju inte fortsätta, livet måste ju gå vidare hur än tråkigt det än är.

Så fort värmen ger sig ska jag ner dit och städa upp inför sommaren - som redan går mot andra lutningen.

Fy så fort det går!

 

Sedan kaffegästerna farit hem var och en till sitt satte jag mig på gräsklipparen. Det är egentligen bara på det sättet jag kan vara ute i den här värmen, på den kan jag njuta när det fläktar runt skallen.

 

Dagens namn är: Linda, grattis till dig som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på midsommardagens kväll och njut av sommaren medan vi har den, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards