oskmar

Alla inlägg den 23 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 23 juni 2020 17:35

 

Inte mycket vågskvalp på Bellvikssjön i kväll heller...

 

 

Äsch, då var det bara att börja om då!

Jag hade alldeles nyss skrivit ett långt stycke och skulle just trycka på spara. Och vips, så var allt borta, inte första gången det händer och då har jag väl lite anledning att bli lite gramse, eller hur? Det tycker åtminstone jag.

 

Det har varit ännu varmare i dag men jag har inte plågat mig i solen, jag satt under parsollen när jag var ute, där var det skönt.

 

Just nu är det 26 grader varmt i skuggan och en svag krusning på sjön av vinden som kommer från söder. På himlen är det några få fina, glänsande moln, glansen kommer från solen sken.

SMHI säger att toppnoteringen blir på torsdag med 35 grader varmt- fy så hemskt!

 

På marken här är nu gräset uppbränt av solen, jag kan ta det lugnt med gräsklippningen tills det kommer regn så småningom.

 

Jag har varit på sjukan och agerat nåldyna i dag, nu är jag kvitt det i tre månader.

Och det bästa av allt är att jag nu har ett nytt batteri i bilen.

I går kväll när jag skulle starta den för att köra efter posten, sa den bara:

"murrrr" och var totaldö.

Jan Peter startade den med startkablar i morse och skjutsade mig till Dorotea och for sedan till Hoting och köpte ett nytt batteri. Tur att de bor på Näsudden och har semester nu, annars hade jag inte kunnat få mitt skelletförstärkande i dag.

 

Vedladningen har pågått från klockan åtta i morse till klockan elva i dag och nu är inte allt liggande ute i gröngräset.

Jag försökte avråda jobbet tills det blev arbetsvänligare väder, men han envisas att fortsätta i sakta mak tills allt är inne. Ja, då måste han få göra det då - bara han överlever värmen så.


Igår kväll gjorde Michael fint här med en apparat som Anders inköpt, just för det ändamålet. Vilken tur!

Han körde bort sly och långt gräs här invid gården, där det är ojämt och nästintill omöjligt att använda vanlig gräsklippare, det blev jättebra.

Sedan klippte han bort slyet uppefter vägen här, vägkanten och dikesslänterna, det som Göte och Jan Peter gått med röjsåg och tagit bort förut. Det här var betydligt lättsammare tillvägagångssätt.

 

Dagens namn är: Adolf och Alice, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt fin tisdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards