oskmar

Alla inlägg den 24 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 24 juni 2020 17:30

 

Lämpligt badvatten i sjön nu...

 

 

Nää, det här är inte männskovänligt väder, tycker inte jag i alla fall.

På nätterna går det inte sova för värmen och på dagarna går det inte vara ute för värmen.  Det kunde vara lite måtta på det hela.

Och det går inte sitta ute och njuta på kvällen för all ohyra som exploderat till miljarders, miljarder.

Jag som inte brukar vara särskilt utsatt för dem, men nu slipper jag dem inte, de är för många. Här på Näset hos mig brukar det vara sparsamt med mygg och knott, men inte nu.

Och jag undrar vart alla fåglar gömt sig för värmen, jag har inte sett en enda fågel på hela dagen och nu har de ju mängder att äta.

De har nog tappat matlusten som jag och vem gör inte det i den här hettan?

 

Det har varit vindstilla hela dagen och solen har gassat på.

Just nu är det 26 grader varmt i skuggan och sjön är som en spegel fortfarande.

 

Han som är här och ladar veden klarar inte mer än till klockan elva, då gör han kväll.

Och det förstår jag till fullo, han började kvart i åtta i morse och halv elva kom han inraglandes. Hade det varit normalt hade han blivit klar idag, Men ingen står ut att jobba mot solväggen en hel dag. I morron blir det klart som jag ser det. Jag har sagt att han får spara tills lämpligare väder men det vill han inte.

 

Jag orkar inte mera nu, jag gäspar snart munnen ur led- för lite sömn under natten/nätterna.

 

Dagens namn är: "Johannes döparens dag" och min bror Nils Gunnars födelsedag.

Grattis broder!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards