oskmar

Alla inlägg den 6 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 6 juli 2021 17:34

 

Inte i kväll, men en annan kväll...  (Om jag kunde skulle jag flytta stolpen)

 

 

 

Många gånger är det lätt att hålla sig för skratt, jag hade skrivit nästan klart och så försvinner alltihop. Fyyy!

 

Himlen har varit så gott som helgrå i dag, men varmt. Det har blåst måttliga vindar från sydost som har fläktat skönt.

Det har i två omgångar regnat några droppar under dagen, så lite att det var knappt märkbart. Men så pass att doften efter regnet var fantastisk.

Just nu är det 21 grader varmt, det finns lite ljusa fält på himlen nu.

Men på vissa ställen mycket gråare himmel, som bådar om regn, kanske i natt.

När jag lyfter blicken ser jag att det regnar redan.

 

Tack vare att det inte varit så varmt som igår har jag kunnat trimma gräs i dag och kunnat vara ute. Det var skönt med drägligare värme, tycker jag.

 

Nu säger de på nyheterna att delta-varianten ökar ute i Europa och ökar snabbt, men även på sina ställen i Sverige. 

Så än är det för tidigt att ropa hej och tro att det är över med corona. Och ändå öppnas det upp mer och mer i länderna.

 

När jag kom upp i mitt sovrum igår kväll var det 32 grader varmt där.

Jag öppnade alla fönster på vid gavel och satte i gång fläkten.

men det märktes inte att det var öppet runt om för sjön låg som en spegel, ingen vind, ingen skillnad med öppna fönster. Fyyy!

 

Jag gick upp efter en timme för att det var natt och dags att lägga sig, då var det 28 grader varmt.

Det blev ingen vilsam natt direkt.

Jag hoppas det blir en bättre natt den som kommer, för nu spöregnar och har redan ändrat sig till 19 grader ute.

 

Ja, alltid är det något kriminellt på gång i vår värld. Det senaste nu är IT-attacken som i helgen gjorde att bland annat alla Coop-s affärer fick låsa igen butkerna, det gick inte ta betalt av kunderna, de var hackade av bovar.

Inte bara coop utan företag av alla sorter över hela världen.

De har nu kommit på ännu ett sätt att skaffa pengar, det här sista nu har de krävt 600 miljoner i lösensumma för att öppna upp igen.

Det här är egentligen inget nytt, det har pågått ett längre tag, över hela världen och mot massor av företag.

Och många betalar till skurkarna och de gör sig stora pengar.

Men de har dragit sig för att anmäla det, de skäms för att de låtit sig luras.

Men hur ska det gå att stoppa allt kriminellt som pågår i världen? Det är så vidrigt att det finns inte tillräckligt med ord för det.

Det här sista har de pratat om att hackarna gick att härröra till Ryssland, men det finns säkert överallt.

Man känner sig liten och oförstående, hur det kan försigkomma och inget förstår man av allt ont.

Jag i min lilla värld blir rosenrasande på alla skurkar som ringer på min mobil dag som natt och vågar snart inte svara alls på signalerna. Jag är dörädd att jag ska råka komma åt nån knapp där jag blir skyldig en massa pengar för att jag råkade röra fel knapp. Usch och fy, tusenfallt!

Jag hoppas de får sona sina brott en dag och det rejält!

 

Dagens namn är: Esaias och Jessika, grattis till er!

 

Ha en bra tisdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards