oskmar

Alla inlägg den 10 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 10 juli 2021 20:23

 

I kväll ser jag inte skymten av solnedgång, himlen blir mörkare och mörkare och det har börjat regna igen.

Dessutom råkade jag placera samma bild som igårkväll här, nu ids jag inte ändra...

 

    

 

En morron och förmiddag med sol och en eftermiddag med regn.

Nu sedan kvällen är kommen finns det små, små blåa fläckar på himlen, men jättemycket mörka moln också, det kan bli vad som helst senare under kvällen och natten, det får bli en överraskning.

Men sjön är stilla och blank och så vacker.

Just nu är det 17,5 grader varmt.

 

Jag har just kommit hem från Lovisa och Alfons och deras hem på Risnäset.

Det går inte dåligt nu, igårkväll inbjuden på kalas på Näsudden och idag till Lovisa och Alfons. Det är flera månader sedan de flyttade och jag hade gett upp hoppet om att få se var hon bodde.

Det är nämligen Lovisas födelsedag denna dag.

Laila propsade på att vi skulle åka dit redan klockan två på eftermiddan.

Då hade Lovisa inte ens handlat så hon fick väldigt bråttom, men gjorde det bra och var klar redan vid utsatt tid, trots att vi satt där och gjorde henne "nervös".

Ja, hon tog fram grejerna för tårtan så den fick Laila göra klar och Alfons skötte grillningen. 

Tack Alfons och Lovisa! Det gjorde ni väldigt bra! Allt var gott och föll alla på läppen.

Lovisa har tydligen fått ett nyväckt intresse, hon hade odlat som bara den.

Flera olika rotfrukter, olika kålsorter och tomater, m m, det prunkade väldigt i pallkragarna och ute på verandan. Sunt intresse!

 

Dagens namn är: 

André och Andrea, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

 

 

 


 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards