oskmar

Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 11 juli 2021 16:54

 

Ganska grått och det kommer mera...

          

 

 

I dag har det varit regn väldigt ofta, inga mängder, men nästan jämt, himlen har varit jämngrå hela tiden.

Det har varit varmt ändå, över 20 grader och blygsam blåst.

Just nu är det 22,5 grader varmt, vinden är måttlig och kommer från sydost. 

Nu rensas himlen från molnen och solen tittar fram, åtminstone för tillfället, hoppas det håller i sig nu ett tag.

 

Det har varit lite trist idag när det regnat och jag har varit på grund av det hänvisad att hålla mig inne.

I morron är det högst nödvändigt att klippa gräs igen, där jag slutade i torsdags. 

Växtligheten går det inte att klaga på, hälften kunde räcka, på onsdag ska det komma ett lågtryck igen påstås det, hoppas de har fel.

 

I dag har jag pratat med både Mary och Kerstin, men de befann sig i Stockholm båda två. Mary kommer inte till Bellvik någon mer gång sa hon, tråkigt nog.

Kerstin och hennes dotter ska komma hit en dag, de skulle hämta nån sak, sedan är det nog adjöss därvid lag också. Jag tycker det känns tomt att inte de ska vara i Bellvik längre, men det är tidens gång som gjort det nödvändigt.

Det blir nya ägare på gården och jag är övertygad om att de kommer att hålla gården i gott skick, likadant som Wallins gjort.

Det blir nog ingen skamfläck för byn, som en annan inflyttad, för ganska många år sedan nu, där är det en enda röra överallt. Det tycker jag är fruktansvärt, vi har varit van att folk har hållit ordning på sina gårdar i byn, men den skiljer sig i dag från de övriga.

 

Jag har som vanligt lyssnat på radion på söndagseftermiddan, man blir förbryllad hur de "tänkande" menar nu???

Programmet har handlat om klimatförändringarna och hur havsnivån kommer att stiga i framtiden.

Jag blir nog inte blöt om fötterna, men barn och ungdomar som har hela livet framför sig och ännu värre för de som ännu inte hunnit komma till världen.

Enligt det jag hörde nu kommer det stiga en meter på hundra år, eller mera vid högvatten.

Den kommer ju inte att stiga en meter allt som allt på 100- årsdagen, utan undan för undan så klart.

Därför är det högst angeläget att det redan nu görs åtgärder mot fenomenet. Och inte tvärtom, släppa strandskyddet.

Och då helt plötsligt blev det viktigt för ett parti i riksdagen att vi ser till att prioritera strandskyddet så att folk kan bygga efter stränderna.

Men hur tänker de då isåfall?!

Det är ungefär som det här "Sopföretaget" som upptäcktes för ett tag sedan med att ha förgiftat både vattnet och jorden. De hade lyckats få till ett överväldigande stort sopberg i flera år, innan någon vaknade. Och vad jag förstår så skulle inte företaget ta något ansvar, utan har väl mer eller mindre dragit, men gjort sig en fömögenhet. Nu står kommunen med skägget i brevlådan och ännu värre för de som bor och lever där i alla gifterna. Fy och usch!!!

 

Japp, så länge varade det! Nu är det kolsvart på himlen igen och det regnar!

 

Dagens namn är: Ellionora och Ellinor, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards