oskmar

Alla inlägg den 12 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 12 juli 2021 17:50

 

Söta sommarnejlikor...

 

  

Det har varit en fin sommardag med sol och fina sommarmoln.

Lagom värme och lagom vind, allt perfekt!

Just nu är det 22 grader varmt i skuggan, vinden kommer från sydost och är precis lagom för skönt fläktande i värmen.

Men visst var det kul att jag var så nöjd, det har kommit bara superlativer hittills?

   

I dag har jag suttit på gräsklipparen tills bränslet tog slut, men mycket är oklippt. Det växer för fort, jag skulle gärna göra ett uppehåll i klippandet, men då blir det för långt och för tjockt.

Jag undrar om det är lika gynnsamt för bären som för gräset?

Jag har inte hört några "bärrykten" ännu, mer än att det ska komma 5000 bärplockare från annat land hit.

Jag hoppas verkligen att den som tar hit dem talar om att de inte får skräpa ner i skogen, det har varit en hel del skräp efter dem under åren som gått. Det finns de som plockat flera kassar skräp efter dem på vissa ställen, en styggelse.

Något som jag lade märke till när vi hade Bellviksdagen i alla år var att de barn som var här skräpade aldrig ner, Vi bjöd dem på glass, inga pinnar låg slängda efter dem. Vi bjöd dem på saft och bullar, inga bullformar låg slängda i gräset och vi bjöd dem på godis i papper, men inget godispapper låg kvar. Duktiga barn! 

Och då bör vuxet folk vara minst lika duktiga!

 

Om det varit gott om insekter bör det vara mycket bär också, eftersom det varit mycket värme och lagom mycket regn.

Ett bra bärår med andra ord, men det har man ingen nytta av längre. Förr hade jag för mycket bär varenda år, men det var då det.

Det är Anders som hållit mig med hjortron sedan Götes bärplockariver försvann.

Men Anders har köpt dem, sönerna har inte ärvt Götes lust att plocka bär, han tyckte det var jätteroligt så det blev lätt för mycket. Men då skänkte vi bort till andra.

 

I dag har det inte varit några takläggare här, Laila talade om när hon var in med posten att de varit på kurs idag. Vad jag förstår hinner inte taket bli klart i brådrasket för de går på semester på fredag. Ja, det regnar ju inte in - men det blir rörigt på stället för mig. Jag blundar!

 

Dagens namn är: Herman och Hermine, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt solig och fin måndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards