oskmar

Alla inlägg den 14 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 14 juli 2021 17:39

 

Det blommar och blommar, men vissnar också fort på grund av solen och värmen.

  

 

 

Hej igen i sommarkvällen!

Det har varit tryckande värme i dag också, som jag tycker i alla fall.

Vindstilla, sol och omkring 25-26 grader, det är för mycket enligt mig.

Det går inte göra nånting ute utan att svetten rinner i hårbotten och det gillar jag inte.

Det enda som går an att göra då det är att sitta på åkklipparen för då fläktar det.

Men jag blir ganska så less på det, jag hinner inte göra annat för det växer koppiöst mycket.

Det blir aldrig klart, inte ens en dag kan jag säga att nu har jag klippt klart, för då är det dags att börja om där jag först började.

Just nu är det 24 grader varmt och sjön är såå blank, några fina sommarmoln på himlen speglar sig på sjön. Och frågar sig: "Säg mig, vilket moln som vackrast är?"

 

I dag har domen fallit mot alla som greps i våras för narkotikabrott, planering av mord och gud vet allt.

Bland annat mot rapparen för människosmuggling, som blev tilldelad ett musikpris under tiden han satt häktad. DET SKULLE HAN INTE FÅTT!

Tycker jag, är man kriminell är man inte värd några priser alls i världen, tycker jag.

Han som stack ned sju stycken med kniv, försök till mord, har också dömts i dag, han fick livstid och utvisning.

Nu är det bara att hoppas att domarna står sig, men advokaterna gnuggar händerna och planerar överklaganden redan.

De är ju emot encro chat - som ger klara bevis, det gillar inte advokater.

 

I dag har Sylvia och Manfred varit hit och hälsat på. De är nu i Nybäcken på semester och var lyckliga över det. Förra sommaren kunde inte åka hit på grund av coronan, då var det ju stängda gränser som gällde mellan Tyskland och Sverige, ja inte bara de gränserna förstås.

 

Nu tycker jag att det verkar vara riskabelt igen på grund av deltaviruset som sprider sig som en löpeld över världen.

När ska detta vara över? Det verkar stå skrivet i stjärnorna än så länge.

 

Dagens namn är: Folke, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin sommarkväll i solen och värmen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards