oskmar

Alla inlägg den 17 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 17 juli 2021 17:44

 

En humla med spetsig "nos", men är det en humla, jag vet inte, vet du?

 

 

Här har den blommor att landa på så slipper den sitta inne på brokvisten och smutsa ner.

 

      

 

Det har varit en tämligen grå himmel idag och jag tror knappt att jag sett solen under dagen.

Men när jag tittade på termometern mitt på dagen så var det 18,5 grader varmt, det har kännts somrigt ändå.

Det har inte blåst så hårt i dag som igår, vi har överlevt och inte blåst bort.

Just nu är det 15,5 grader varmt och sjön är spegelblank och fin, den förgyller alltid tillvaron om än solen är osynlig och det är den nu.

 

Redan har halva juli månad gått åt och om det är mulet så blir det lite mörkt på natten nu. Det är synd att sommarhalvåret går så fort, jag tycker det kunde få vara tvärtom, sommaren lika lång som vintern och tvärtom när det gäller vintern.

Tänk att jag inte får bestämma nånting, då skulle förhållandena vinter/sommar vara så.

Men jag är glad att vi haft så många fina sommardagar hittills i alla fall och hoppas på många fler. Jag ser så gärna att de som har semester nu ska kunna njuta av den.

Det behöver man efter ett år inomhus och hårt jobb. 

 

Nu har jag tittat på Rapport och sett på förödelsen efter ovädret i södra Tyskland och Belgien. Arma människor som drabbats av detta, med många döda och många ej hittade människor, antalet döda är ju ännu osäkert. Dessutom har de blivit utan alla sina ägodelar, en del har inte mer än de kläder de har på kroppen.

Det är svårt att föreställa sig hur det riktigt är för dem, särskilt när vi aldrig har drabbats av såna katastrofer själva.

Nu har i alla fall regnandet upphört där som tur är.

 

Jag körde fast med gräsklipparen idag så jag blev tvungen hämta Jan Peter uppe på Näsudden. Tur att de var där annars hade den nog stått kvar ännu. 

Jag hämtade järnspettet och försökte själv lyfta och få den på rätt köl, men det gick inte, för svag och för tungt för mig.

Innan han for tillbaka på Näsudden hjälpte han mig med att klippa nere på sjöstranden, det var tacksamt för där är det så "brinkigt" och trångt.

Om det inte regnar i morron hoppas jag hinna klippa det jag inte hann med idag.

 

Nu ser det ut som att regnet är på gång, när som helst, det blir svarta moln och har börjat blåsa.

 

Dagens namn är: Bruno, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards