oskmar

Alla inlägg den 19 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 19 juli 2021 17:14

 

Bara moln och moln och moln...

 

 

I dag har det varit mer lika höstväder är en sommardag. Himlen har varit helgrå från morron och till kvällen.

Jag har sett regnskurar i grannskapen men här har det inte fallit en droppe än så länge.

Men det har varit blåsväder och omkring 10-13 grader och jag har frusit om fötterna hela dagen, så nu tar jag på mig fårskinnstofflorna, trots att det är juli månad.

Just nu är det 13 grader och det blåser från nordväst. Himlen ser ut som att den vill ge ifrån sig regn.

 

Det verkar finnas hur mycket hjortron som helst i år.

Ja, jag ser dem ju bara på facebook, men de ser stora och fina ut och jag blir riktigt sugen på färska hjortron.

Göte skulle verkligen ha njutit av hjortrontillgången detta år, som han gillade att plocka dem och hade svårt att vänta på att de blev mogna, jag fick bromsa honom varje år, både för att invänta rätt tid och mängd.

 

Jag har nyss läst på FB att SD:s "Samtiden" gjort en två timmar lång film som nu visas för allmänheten. Som är fullspäckad med lögner och icke fakta, de är helt desperata nu och gör allt för att de ska bli största parti i Sverige, vinna näst val stort.

Statsvetaren/professorn Möller har gått emot dem och är förvånad över all osanning de far fram med.

Jag tycker att när man så öppet ljuger och kommer med bara falskheter borde man anmälas. Kan man verkligen göra så och inte bli emotsagd på allvar.

Det är ju bara saker som går att kolla upp och man ser att det är osanning. Behöver man inte ta ansvar för sånt som är så uppenbart fel?

Jag hoppas Dick, redaktör för Samtiden får knyta på sig flugan och besvara en hel del frågor, att han blir ställd mot väggen.

Men det verkar som att Media har blivit rädda för SD. De har ju hotat med att gå samma väg som Orban i Ungern när det gäller media när de kommer till makten, det är väl därför de tagit på sig silkesvantarna.

Ja fy, vilken otäck valrörelse det kommer bli inför nästa val!

 

Och så önskar jag mig av hela mitt hjärta att inte fler barn ska behöva komma i vägen för de gängkriminellas kulor, fasansfullt!!!

Och jag önskar av hela mitt hjärta att allt knark som finns ska utplånas från jorden. 

Den sista önskan det förstår jag fullt och fast att den inte kommer att uppfyllas. Det är för mycket pengar i denna handel och för många oansvariga och onda människor som finns i den verksamheten.

Och alldeles för många människor med dåliga vanor och dålig karaktär som köper och skiter i att användnigen bara skadar och är inte till nytta för någon, tvärtom.

 

Dagens namn är: Sara, grattis till er som heter så!

 

Fruntimmersveckan har alltså börjat...

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards