oskmar

Alla inlägg den 20 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 20 juli 2021 17:23

 

Nu skiner solen och molnen har minskat betydligt!

 

    

 

Nu får jag straffet för att jag tyckte att det var alldeles för varmt för ett tag sedan.

I dag har det blåst som sjutton längs efter sjön, från norr till söder, vita vågkammar. Det har varit 13-14 grader varmt, men kännts mycket svalare än så.

Jag tänkte gå ut och klippa gräs när jag kom från Dorotea, men gav upp när det innebar att jag nog skulle frysa i kallblåsten.

Det har funnits en sol på himlen tidvis, men vad hjälper det när blåsten tar i för fulla segel.

Just nu är det 13 grader varmt på skuggsidan, blåsten är densamma även nu, samt en del mörka moln, men något glesare än under dagen.

 

Nu har jag i alla fall nya knivar till gräsklipparen på pallen i hallen, men där gör de inte så stor nytta, det fattas en del för att jag ska ha nytta av dem.

 

Jag var tvungen skippa att gå och titta till gravarna i dag, jag frös för mycket, det är kallt med sandaler i den här blåsten.

Antagligen hänger blommorna som trasor, det torkar ju mycket värre när det blåser så här och har gjort det i flera dagar nu.

 

I gårkväll jublades det utan like på krogarna i Storbrittannien, de var överlyckliga över att krogarna öppnats fullt ut nu.

Vi får se om de jublar när hösten kommer, deltasmittan ökar som bara den nu.

Mängder med folk är ovaccinerade och många vägrar göra det, bland de yngre och bland de "fega" som tror att de dör av vaccinet. 

Men de verkar inte vara rädda för krogbesök.

 

Jag har sett en bild på FB på ett i sanning häftigt hjortronställe i dag.

Där kunde man nog stå stilla på några meters område och plocka en hink mogna och stora hjortron.

Jag tycker att jag sett många hjortronställen i mitt liv, men inte slikt någon gång.

Jag har också varit på ställen där man fått springa flera meter för kanske tio bär, tio meter mellan varje bär, eller mera.

Det jag sett på bild i dag, där var det nog svårt att lägga ner handen utan att skada bären. Roligt för dem som kan plocka det de behöver och mer därtill utan större ansträngning. Plocka på bara!

 

Dagens namn är: Margareta och Greta, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra måndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards