oskmar

Alla inlägg den 21 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 21 juli 2021 16:58

 

Har du sett ett liknade hjortronställe förr, det har inte jag, trots att jag sett en hel del hjortronställen.

(Bilden tog jag från dataskärmen/ Facebook som du ser, tyvärr ser ju inte det så bra ut, men det är bären jag vill visa. Dessutom blev de dubbelt upp, bilderna alltså)  

 

 

Fy vad jag har frusit idag på gräsklipparen!

Jag hade jeans, t-shirt, kofta, vadderad jacka och handskar och trots dem frös jag om händerna. Jag frös faktiskt hela jag, tyvärr och det i juli månad.

När jag kom in efter två och en halv timme gjorde jag eld i spisen för att snabbt bli varm igen.

På förmiddan gick det vita vågor på sjön och det kändes, det blåste rätt igenom kläderna.

Just nu är det 14 grader varmt, mycket moln, men högst tillfälligt skiner solen, några minuter. Vinden har avtagit en hel del nu och kommer från nordväst, sjön är blåsvart just nu, höstfärg har den.

 

Men vilken lycka! Michael är nere vid sjön och tar bort slyet, brännässlan och hallonriset och det blir så fint och jag ser sjön mycket bättre nu. 

Jag hoppas av hela mitt hjärta att han inte ger upp förrän allt är borta.

Den här apparaten visste jag inte att Anders hade, han har köpt den för att ta bort riset efter vägen ner hit tydligen. Det har Michael gjort innan han for ner till sjön för att röja där. Tur att Michael kan ta sig an alla maskinerna.

Tack snälla Michael, det blir sååå fint!

 

 

Kolla så bra det blir!

 

Ja, nu pågår det ett gisslandrama också, hoppas det slutar bra, att kriminalvårdarna inte skadas och att internerna/mördarna sitter inburade säkert, för evigt, de är inte värd annat och att de inte får hjälp utifrån och kan rymma. Vad jag kunde höra tidigare i dag var att de begärt en helikopter, antagligen för att kunna rymma med den.

Usch och fy tusenfallt!

 

Dagens namn är: Johanna, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards