oskmar

Alla inlägg den 28 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 28 juli 2021 18:53

Sommarvy över södra Bellvik.

 

  Solsken i dag också, härligt!

 

Hej igen!

Vi har haft lika varmt och soligt väder i dag som igår. På eftermiddan gick åskan både väl och länge, men inte en droppe regn kom det. Jag satt ute hela tiden och njöt för jag gillar när åskan går, det var härligt!

Då var det väl en liten stund som molnen täckte solen, men det var inte länge.

Åskan gick längs efter sjön och kom inte över byn, den väjde för sjön som den ofta gör.

Just nu är det 24 grader varmt, lite sommarmoln här och där. Solen skyms  ibland, men är för det mesta synlig.

Sjön håller sig helt lugn.

 

I morse åkte Jan Peter och Tim iväg på en fisketur på Bellvikssjön för att meta abborre och det lyckades riktigt bra.

De kom tillbaka vid elvatiden med en hel hög fina abborrar som Jan Peter filéade.

Ann Cathrine sköljde och saltade på dem för att vi skulle laga till dem här hos mig till middan.

Hon kom ner i god tid och började steka filérna i smör, de blev så knapriga och spröda när de vänts i panko. Jag gjorde såsen och dukade.

Det är absolut den godaste fisken som finns, om ni frågar mig, abborren alltså!

Tack Tim och Jan Peter för god en middag! 

Medan vi satt och åt kom Malin, LG och Freja, de skulle hämta Tim som varit på Näsudden sedan helgen, han trivs jättebra här, han hittar mycket att göra här. Det är det bästa Tim vet, att vara sysselsatt, då trivs han som fisken i vattnet.

Malin och familjen hade redan ätit och ville inte dela middan med oss. 

LG och barnen var ner till sjön och badade innan de åkte hem.

I morronbitte ska de åka till Umeå hela familjen.

 

Jag är glad över att de har en varm och skön semester med sol, bad och fiske.

Jag njuter med dem, det är så barnens sommarlov ska vara när det är som bäst.

 

Ja, så var det kväll på den tredje dagen och ikväll har Michael kört i gång med slyröjandet igen och jag hör hur det mullrar bortöver här och det är bra att byn inte växer igen med sly, åtmistone inte här nere.

 

Dagens namn är: Botvid och Seved, grattis till er!

Rätt ovanliga namn vad jag kan förstå.

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses! 

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards