oskmar

Alla inlägg den 30 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 30 juli 2021 18:27

Så här såg det ut nere vid "båtläninga" i dag...

 

 

Det har inte varit något större fel på vädret i dag heller, hela förmiddan och en bra bit in på eftermiddan kunde jag vara ute och det regnade inget alls.

Och förresten regn det behöver vi mer än väl, här hos mig är gräset alldeles brunt och torrt.

Vid tre-tiden började åskan mullra och det blev mer och mer och då var det bäst att ha tak över huvudet. För då kom regnet på riktigt och pågick ett bra tag, en riktigt blöt regnskur.

Just nu är det 15 grader varmt och det är mycket moln på himlen, det finns nog stora möjligheter att det kommer mera regn under kvällen.

Vinden är stillsam och den är nordlig.

  

 

 

Det här slog de med lien på morfars tid, men nu var det en "vägg" med sly, hallonris och brännässlor. Det har Michael fixat bort nu, så bra!

 

Jag har inte gjort så våldsamt mycket under dagen, men plockat en hel del kvist nere vid sjön där Michael "mosade" slyet, det blev mycket bättre och nu ser jag bättre hur långt ut jag kan klippa gräset.

 

Vid tre-tiden gjorde något ovanligt, jag åkte på byn.

Jag var till Nils Gunnar och Ingrid, de hade besök av en lärare som hade jobbat i Risbäck i många år, framtill en bit in på 1980-talet, men nu bodde de på södra delen av Sverige.

När han hörde att jag var en syster till Nils Gunnar frågade han om jag visste att han var en mycket duktig slöjdlärare.

Det visste jag naturligtvis, det är många som berättat det under åren och jag är väl medveten om hur händig han är.

Det är ju roligt att höra berömmande ord om sina syskon. Så var det med

Anna Greta och Gunnel också, jag fick höra många gånger hur duktig

Anna Greta var på banken och hur duktig Gunnel var som lärare.

Och jag är den som gärna talar om för dem när jag hört beröm om dem från andra. 

Det finns nog många som inte unnar andra deras framgångar. Men det om något är väl roligt att föra vidare till den det gäller, det är skönt att inte vara missunnsam. Däremot roligt att glädja andra om man kan.

 

Nu är det tämligen lugnt här nere, lite för lugnt, men jag är ju van.

Ann Cathrine sa att de skulle komma tillbaka på Näsudden om det blev bra väder igen. Men det betvivlar jag för det verkar bli ganska ostadigt framöver.

Anders med familj kanske kommer tillbaka från fjället under helgen, det gissar jag bara. Men Anders brukar inte ha så stort tålamod att vara borta länge. Eller han har ju varit där av och till de här två veckorna. Så två hela veckor för han hade nog inte passat så bra.

 

Dagens namn är: Algot, grattis till er som heter så!

Mindre vanligt namn idag skulle jag tro.

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards