oskmar

Alla inlägg den 31 juli 2021

Av Elsa Mårtenzon - 31 juli 2021 17:29


 

Usch då! Klockan elva igår kväll såg det ut så här, det innebär att nu är hösten nära förestående. När himlen är tät med moln är det alltså riktigt mörkt...

 

Men nu skiner solen!    

 

Jaha, vart tog den här dagen vägen då?

Sista dagen på juli månad 2021 och jag har knappt hunnit gå ut i solskenet. Det får jag ta igen ikväll, för nu är det kalasväder.

 

Det var molnig himmel från morron, men alltefter som timmarna gick blev det bättre med luckor på himlen och solsken.

Det har varit omkring 18-19 grader varmt på eftermiddan och solsken.

Just nu är det 17,5 grader varmt i skuggan, nästan helt lugnt på sjön och solen skiner. En del vackra sommarmoln på himlen, men det mesta är himmelsblått därovan.

 

Jag har bakat bullar i dag, som jag skjutit på i det längsta för värmens skull. Inte står jag inne och bakar bullar när det är 30 grader varmt ute och nu var det slut, tills i dag.

Därför har jag fått hålla mig inomhus nästan hela dagen, synd. Det ska jag ta igen!

 

I dag har jag varit ensam på Näset, inte så ovanligt precis.

Jag såg en bil rulla förbi här i morse, men det är allt.

 

På nyheterna har jag hört att det finns coronasmittade bland de thailändska bärplockarna, både i Västerbotten och i Jämtland. Ganska många tydligen, samt på en del på andra ställen också sägs det. Förbaskat!!!  

Jag undrar vad de tänker göra åt det nu då?

På dagarna är de i skogen, men på kvällarna är de på ICA och Konsum och handlar, samt på OK och tankar. Där är det inte bara de utan också alla andra som behöver handla och tanka.

Och vem vill äta bären?

Nu vill vi inte ha hit mera av den åkomman! Gör något och det i tid!!!

Skicka hem dem, i Thailand är det jättemycket smittade nu, de skulle inte fått komma hit med "skiten". 

 

 

I dag har jag ätit min nypotatis. Jag har sett under veckan att blasten inte mådde bra i hettan och oskyddad i solskenet, tänkte därför se hur det var i "pärlanne" mitt. Under en blast var det en potatis och den hade vissnat redan under veckan, under den andra som var frisk var det ganska många och några var rätt stora.

Men vilken skillnad på mina och dem jag har köpt på ICA, mycket godare!

Jag får åtminstone smaka nypotatis i år, förra året hade jag inte en enda. Högst ovanligt, första gången i mitt liv som jag inte ens fick smaka en färsk potatis.

Jo, jag fick av LG och av Anders, men det var stora färdigväxta och inte såna små som man äter med en smörklick till en tunnbrödsmacka.

 

Nu ska jag gå ut på en liten promenad i solskenet, innan jag stoppar bullarna i frysen.

 

Dagens namn är: Helena och Elin, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin lördagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards