oskmar

Direktlänk till inlägg 16 juni 2022

Juni 2022 06 16 sol blåst och lite moln

Av Elsa Mårtenzon - 16 juni 2022 18:26

 

Nu är alla moln borta och solen skiner från en klarblå himmel.

Men inte på min bild för den tog jag en annan kväll.

      

Så var det kväll igen då och jag har inte varit ute på hela dagen, synd men jag har inte hunnit.

För en liten stund sedan var jag ut som hastigast och tyckte mig känna att det blivit varmare, men blåsten håller i sig och kommer fortfarande från norr.

Just nu är det 17,5 grader varmt med friska vindar. Det är mycket blått på himlen och lite moln här och där, fina sommarmoln.

 

Nu efter två timmar är det 14,6 grader varmt och molnfri himmel, men hårdare blåst.

 

Norton och Laila var nyss här och uppvaktade mig på födelsedagen, som var igår. Det har varit tätt på given med födelsedagar den här veckan, inte mindre än tre, idag är det Malins tur. Sedan blir det lugnt tills i juli när det är Lovisas födelsedag.

   

Jag blir så förbaskad på Kakababe, nu är hon i färd med sina utpressningsmetoder igen, ett jäkla sätt!

Inga politiska vildar i politiken, hoppar de av det parti de röstats in på ska de ut ur riksdagen och där med jämt!

Nu är det så mycker irrgångar i politiken så jag tappar förtroendet för politiker och det gäller samtliga.

Tror de att deras väljare vill ha det så! Jag tycker att de största partierna bör vinnlägga sig om att föra ett ordnat samarbete dem emellan, för landet och folkets skull. Det här misstroendevotumet som de körde för ett par veckor sedan, nu ser de vad det ställde till med.

Jo, att Erdogan blir mer och mer kaxig och NATO- medlemskapet blir längre och längre bort. Och Kakabave smidde mer och mer planer, de visste de mer än väl. Och vad det skulle innebära när det gällde Erdogans svada

Det borde högersidan mer än väl förstått och med några veckor kvar till ordinarie val hade de nog överlevt utan misstroendelöjan.

Jag har aldrig varit någon NATO-vurmare, men med ett helt annat världsläge och en galenpanna som startar krig mot fredliga människor så blev vi tvungna.

Nu har vi både Putin och Erdogan som spyr hotelser mot Sverige.

Nu hoppas jag verkligen att det blir en majoritetsregering nästa val och inte vilken som helst. Så man slipper detta bråk och spel vid minsta lilla!

Jag önskar mig inte ett parti som har svårt att välja mellan Putin och Biden, det säger en del om det partiet - vad de strävar efter. Och som dessutom föreslog att Trump skulle tilldelas fredspriset.

 

Dagens namn är: Axel och Axelina, grattis till er!

 

Och ett stort jättegrattis till Malin som fyller år idag, mitt första barnbarn!

          Ja må hon leva, ja hela högen som fyllt år i maj och i juni!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 24 juni 17:14

  Ikväll kommer jag bara lägga in bilder från igårkväll, för de var färggranna. Tagna mellan halv tolv och tolv.    En dag med lite blandat väder, det började ganska bra från morron, men sedan mest moln och blåst. Ingen sommarvärme här i al...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 23 juni 16:48

    Jämngrå himmel i morse!        I dag har jag inte sett ens skymten av solen, den har inte haft chansen för alla moln. Vinden har hållit sig ganska stillsam i dag och det har varit omkring 15-16 grader varmt. Det har småstrilat eller duggr...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

  Klockan två under natten som var och det var så vackert!      Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn. Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att de...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 21 juni 20:10

  Solblänk på sjön tidigt i morse!      Äntligen fick jag göra kväll, men jag rår helt och hållet för det alldeles själv, det är ingen som har jagat mig. Halv åtta hällde jag bort sista diskvattnet och då fick det vara bra för i dag! Jag ...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 20 juni 17:03

  För ögonblicket försöker solen komma fram, hur länge räcker det?    Nu är jag urless på regnet, det skvätter på heeela tiden, med några minuters uppehåll. Jag är övertygad om att jorden har fått det som den behöver nu på ett bra tag. Ju...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards