oskmar

Alla inlägg den 28 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 28 juni 2022 17:27

Igårkväll hade jag solnedgången bakom lagårdstaket...

    

I dag har det varit nära att värmen knäckt mig, den är inte att leka med.

Jag har inte ens lagt två stickor i kors, orken har inte funnits.

Jag var in till Dorotea och handlade på förmiddan och åkte ner på kyrkogården för att vattna på gravarna, vilket var i grevens tid efter den här värmen utan regn.

Sedan var det fullt tillräckligt för mig att lasta in varorna när jag kom hem och jag har inte gjort ett dugg under resten av dagen.

Lyckligtvis så har det blåst ordenligt sedan jag kom hem, det har underlättat med korsdrag på det.

Just nu är det 26 grader varmt i skuggan, i solen är det jättehett. Ute på bron på den termometern är det 31 grader, det är skugga där också men den varmare sidan den är tiden på kvällen.

Det är kraftig vind från söder vilket är tacknämligt.

 

Fina moln och nu har blåsten lugnat sig en del, men inte mycket och det är bra.

  

Igår kväll när jag kom in i sovrummet, på övervåningen där det alltid är varmast året om, så var det 32 grader varmt, föga glädjande.

Jag kunde lätt räkna ut hur det skulle bli med sömnen. Jag öppnade alla fönster som fick stå öppna hela natten, satte fläkten på högsta farten så nära ansiktet som det gick, men det hjälpte inte mycket.

 

Ja, nog har jag klagat över kallblåsten i vår,  men jag fick så jag jag teg när det gäller kallblåst. Det blåser nu också med vita vågkammar, men det blåser varma vindar, skillnad som natt och dag. Det är skönt att det blåser nu i värmen. Men jag får hålla mig inne för det går inte att ha parasollen uppspänd, då är det risk att den blåser sönder.

 

Det blommar flitigt och blommar över fort i värmen...

 

Dagens namn är: Leo, grattis till alla med det namnet!

 

Ha en riktigt fin tisdagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards