oskmar

Alla inlägg den 5 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 5 juli 2022 17:30

 

Lite moln, lite blåst och lite sol, inte så tokigt.

  

Nu är det annat väder än när det var som varmast, men det vet vi ju att hela tiden ändras vädret och det är OK.

Så varmt som 30 grader var ju inte så skönt heller, nu är det mera lagom.

Det har varit en liten regnskur i dag i Bellvik, på andra ställen som i Hoting har det också varit så, lite olika alltså.

Just nu är det 16 grader varmt och rätt så mycket moln. Vinden kommer från norr och då är det lite skillnad på gradantalet också. Solen tittar fram av och till.

 

Och lite blommor och grönt.

 

I gårkväll fick jag skicka iväg datorn till Hoting med Laila, den var "opp i tok".

Jag var kapad och inte bara det utan hade även fått in virus i den.

I dag har Bernt åtgärdat "virusskiten" och den har fått nytt virusskydd.

Jag har nu utnämnt Bernt och Laila till änglar!

 

Därför uteblev jag här på bloggen, men återkommer med mina torra och tråkiga rader ikväll igen.

 

Och nu är jag inne i en "klaterperiod" tydligen, för igår kväll gick mina glasögon sönder, den ena skalmen lossnade och det klarar jag inte heller av själv utan måste anlita andra. Det hoppas jag få åtgärdat i Strömsund i morron, där jag köpt dem.

Det är mycket som blivit lättsammare med tiden, men det är mycket som också blivit krångligare med tiden.

Förut fanns det en optiker i Hoting och det fanns en optiker i Dorotea, men nu måste man till Strömsund eller Vilhelmina för att få tag på en sådan.

Och det går ju inte fixa glasögon på nätet, nej det måste vara en optiker av kött och blod för det.

När var i Dorotea i dag var det en del som tittade lite konstigt på mig, för de sitter snett och jag ser inte riktigt klok ut med glasögonen på. Då sa jag att, jag är medveten om att mina glasögon är trasiga, då såg de lite skamsna ut och tittade bort, jag var tvungen att åka till Dorotea fast jag inte ville.

 

Inte nog med datorn och glasögonen, förra veckan lossnade en lucka i diskbänken, för korta skruvar och 36 års slitage gjorde susen, det höll inte längre än så.

Nu kom Nils Gunnar nyss med längre skruvar och åtgärdade det åt mig. Tur jag har en händig och snäll bror. Jag utnämner honom till ängel också. Fast det lever ju ingen på, dålig lön som ängel men han har ju pensionen, han ville inte ha betalt som vanligt.

 

Dagens namn är: Lajla och Ritva, grattis till er!

 

Ha en fin tisdagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards