oskmar

Alla inlägg den 6 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 6 juli 2022 20:23

 

Så här ser det ut just nu från mitt köksfönster.

Och jag håller på att stjälpa huset därnere, som vanligt.

  

En dag med molnig himmel men uppehåll, solen har inte varit särskilt synlig men bra väder ändå.

Just nu är det 14 grader varmt när klockan är 20.30, lite vackra moln därovan och mest bara blå himmel.

 

Så här såg det ut när jag kom hem ikväll, välkomnande det också!

     

Jag har varit borta hela dagen och en stor del av kvällen.

Ingrid och jag har varit till Strömsund, jag har handlat, Ingrid har varit försiktig med pengarna.

Inte jag men jag är så sällan borta på choppingturer så när jag har chansen då snålar jag inte direkt.

Det har varit en trevlig dag över huvud taget, jag tycker att de är så serviceinriktade och trevliga på affärerna i Strömsund, jag känner mig riktigt välkommen. Det är ju så det ska vara också när man har ett serviceyrke, men så är det tyvärr inte på alla ställen.

Så var det också hos optikern, jag kände mig välkommen där också. Det gick inte att laga glasögonbågen, men han fixade ändå så jag har mina glasögon på näsan ikväll ändå.

Han var tvungen att skicka efter en ny skalme, sa han. Jag fick låna en lite udda som jag kan ha tills den nya kommer, men då måste jag dit och sätta fast den. Den bästa var att det gick att fixa dem idag så att jag kan använda dem tills den nya är på plats.

 

Sedan vi kom hem hade Nils Gunnar lagat middag så Ingrid ringde när det var klart och sa att nu kunde jag komma och äta.

Han är duktig att laga mat min bror och det var väldigt gott. Jag köpte jordgubbar i Strömsund så jag rensade dem och tog med dem till efterrätt.

Han såg trött och sliten ut min bror efter en heldag med gräsklippning och det ena med det andra, så jag har nästan dåligt samvete över att han skulle laga mat för mig också.

 

Dagens namn är: Esaias och Jessika, grattis till er!

Finns det nån numera som heter Esaias?

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards