oskmar

Alla inlägg den 7 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 7 juli 2022 16:57

 

Njaa, det ser inte så gynnsamt ut inför morgondagen...

      

 

Jag har sett skymten av solen ett par gånger idag men inte mer än så.

Det har varit moln för det mesta över hela himlavalvet, men inget regn, inte här i alla fall.

Just nu är det 14 grader varmt och vinden kommer från norr och är rätt frisk, men det gör ju inte så mycket när jag inte har något ärende ut i blåsten. Hela den här veckan har det varit ostadigt väder och som det verkar över hela landet.

 

Men det finns ljusglimtar lite här och där också, man får glädja sig åt dem.

  

 Ja. idag har han blivit tvungen att medge sin avgång till slut, den jag menar är Boris Johnson, premiärministern i Storbrittanien.

Så grillad som han blivit sista tiden och igår så förvånar det mig att han inte avgått tidigare.

Jag avundas inte dem som är politiker, det är inte nådigt när de har gjort bort sig. Det är ju inte bara motståndarna han grillats av utan även sina egna i parlamentet och hans ministrar har avgått en efter en i protest mot honom.

Ja, fy vilken pers! Men, så där kan det gå när inte haspeln är på.

 

Det som hände i Visby igår var ju hemskt, att en oskyldig människa blir nerstucken på öppen gata i en folksamling, bedrövligt.

Jag hör nu att han erkänt mordet, så nu kommer det väl fram vad som var anledningen till hans handlig. Det blev en läkare mindre och nu säger de på nyheterna att hon var mördarens mål för hans missnöje med psykeatrin.

De säger också att han var påverkad av narkotika och igår kväll hörde jag att han var nazist, medlem av NMR. Usch och fy!

  

 Jaha, det räckte inte längre än så här, nu är det tydligen dags igen att man får höra att smittspridningen ökar. Covid har kommit för att stanna och sprida sig med jämna mellanrum mer eller mindre.

Det är bara att fortsätta med vaccineringarna och för dem som inte vaccinerat sig inse att, endera sjuk och isolerad eller vaccinerad och fri att röra sig bland folk.

Jag vet vad jag väljer, har tagit fyra sprutor och inte haft det minsta besvär av dem.

 

Solen tittar fram lite då och då nu, men det är mycket moln.

 

Tim hade varit här och klippt gräs åt mig igår när jag var borta, jag ska höra av mig till honom och "göra upp". Han är så snäll och hjälpsam, synd att jag inte var hemma, men jag hann bjuda honom på fika innan jag åkte hemifrån.

      

 Dagens namn är: Klas, grattis till dig!

 

Ha en fortsatt fin torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards