oskmar

Alla inlägg den 10 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 10 juli 2022 17:18

 

Så här ser det ut just nu när jag tittar ut genom köksfönstret. Vågar man hoppas på lite sol och trevligare väder i morron, kanske?

    

En dötrist dag med bara regn hela dagen!

Jag inbillde mig att det skulle sluta frampå dagen och bli lite bättre, men så blev inte fallet. På eftermiddan blev sjön helt spegelblank och då trodde jag, att nu vänder det, men icke sa Nicke.

Det varade inte lång stund så brakade det loss igen och sedan har det regnat.

Just nu är det 12,8 grader varmt och det ljusnar faktiskt på himlen, molnen lättar och jag ser en del blå himmel, får väl se om det är på allvar eller bara på låtsas en stund.

Vinden har avtagit en del och den kommer från norr, fortfarande.

 

I dag har blommorna regnat av från den här busken, nu ligger de på marken nedanför. 

  

Jag har inte sett till en enda levande själ på hela dagen, tvärtemot som gårdagen såg ut.

Och på radion och TV:n märks det mer än väl att det är semester nu, det är bara repriser att höra på och se på och som de kört flera gånger, då kan man lika gärna stänga av allt. Vissa repriser verkar de ha en viss förkärlek för och kör dem om och om igen.

Och inte har jag haft den minsta arbetslust heller i dag, har bara motionerat strykjärnet litegrann, men mycket korsord har det blivit men jag blir less på det också och vill gå ut.

Nu är det färdigklagat för den här gången!

 

När jag skrev Nybäcksboken var Herbert LIndström mitt trogna intervjuoffer, men jag tror att han enbart tyckte det var roligt för han berättade så gärna, tur för mig.

Bland annat frågade jag honom om hans upplevelser i skolan, han gick nämligen största delen av sin skolgång i Nybäcken.

En dag när de skulle ut på rast hade han skrattat högt åt något när de sprang ut från skolsalen, då hade lärarinnan sprungit ikapp honom och frågat vad han skrattade åt?

"Åt något som var roligt", fick hon till svar.

Och på grund av det fick Herbert sitta kvar sedan skoldagen var slut.

Men hon hade kommit in till honom och gett honom godis, så hon tyckte nog att förseelsen inte var så stor, sa Herbert.

 

Nog tror jag att det är betydligt allvarligare nu när det gäller bristande respekt för läraren, eller det vet jag för det är allom bekant.

Det skadar nog inte med respekt för lärare i skolan och även för annat i samhället, tvärtom så är det nog till stor nytta för alla.

 

Dagens namn är: Andre och Andreas, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards