oskmar

Alla inlägg den 13 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 13 juli 2022 19:21

 

Ja, så här ser det inte ut annat än på bild i mobilen...

        

I dag fick jag vara med om två åskväder, det mullrade och blixtrade, ett oväder i Strömsund och ett när jag kom hem. Rejält med regn på båda ställen, det bara vräkte ner och forsade efter gatorna och eftersom vi inte har några gator i Bellvik så forsade det fram på gräset och bildade stora vattenpölar.

Det blixtrade och dundrade hejvilt på båda ställen, det första riktiga den här sommaren, hittills, nu är det uppehåll i Bellvik, hur det förhåller sig i Strömsund nu har jag ingen aning om.

Just nu är det 11 grader varmt och blåsten är så den knappt märks nu. Himlen är helgrå och det verkar som att det nog kan komma mera regn vad det lider.

 

Nu har jag fått mina glasögon fixade och jag hoppas att de håller så länge jag behöver dem. Jag kan då inte klaga på att just lagningen var dyr, endast hundra kronor och då har fått låna en båge en vecka så att jag skulle klara mig tills den nya kom och kunde sättas fast.

Tur när det finns hjälp att få, men onödigt långt till den.

 

För övrigt så har dagen varit bara för mycket!

 

Dagens namn är: Josef och Judit, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards