oskmar

Alla inlägg den 16 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 16 juli 2022 17:17

 


Ikväll skickar jag till dig en av fjolårets hjortronmyrar, ingen som jag själv besökte, jag hittade bilden på FB. Så här mycket hjortron fanns det på myrarna förra sommaren. De bör vara delvis mogna nu också men jag har inte hört om det finns mycket eller lite av dem den här sommaren.

  

Ännu en dag till ända, som aldrig kommer åter!

Det har inte varit mycket till sommar i dag heller, det har varit kallblåst, grå himmel och omkring 9-14 grader varmt. Det har ínte regnat under dagen, men under natten och i morse blötte det på igen.

Just nu är det 13,6 grader och någon liten ynka ljusare fläck därovan men inte blå himmel någonstans, bara ljusare moln.

Blåsten håller i sig och jag håller mig inne när det är sånt väder, nu hoppas jag på morgondagen.

Jag är glad över att vi inte har det som i södra Europa och som är på väg mot England bland annat och det har konstaterats att så varmt som de kommer få det har det aldrig varit där. Inget är sig likt nu, både när det gäller det ena och det andra.

  

 I gårkväll kom bloggen iväg sent, nära midnatt. Jag hade skrivit klart, skulle bara lägga in en bild. Då kom Michael och vi skulle leta en TV på Nätet som jag skulle köpa och det var inte det lättaste.

Det tog tid, det fanns massor att välja på, han bläddrade och bläddrade och så trodde vi att vi hittat rätt, men då upptäckte vi att den fanns inte i lager eller att en annan kunde inte levereras förrän i slutet av augusti, m m m m. 

Ja, det var det ena med det andra, så tyckte han att jag inte skulle behöva beställa så dyr TV. Men jag var bestämd på, att en TV skulle jag ha, det var det viktigaste för mig.

Men till slut så köpte jag en som ska levereras direkt hem till mig, det hoppas jag blir snabbt.

I dag har jag inte vågat stänga av TV:n för i morse ville den inte alls, förrän efter ca 15 minuter. Men nu ser jag att den stannat av sig själv, det kanske var för sista gången, det är tur att jag har en hel hög med korsord.

 

I dag har väl många styrt kosan till Åselemarknad och där har det väl varit trångt som vanligt.

Det gjorde vi också förut om åren, Göte var väldigt förtjust i marknader, varför vet jag inte.

Han gick alltid för sig själv där och jag gjorde sällskap med Gunnel. Hon var också uthållig men jag blev ganska fort less och hittade inte något att köpa.

Jo, plastpåsar, och disktvagar som alla tycker är omoderna nu, men jag tycker de är superbra. Förra julen när Laila frågade vad jag önskade mig i julklapp, sa jag, inget.

Jo, en disktvage kom jag på, finns inte på ICA numera.

Laila hade skickat efter en på Nätet, så min önskan gick i uppfyllelse!

Ja, tillbaka till marknaden, Göte höll ut tills de stängde stånden, men de flesta gånger kom han därifrån tomhänt, så vad var det han tyckte var roligt där?

  

 Nu skulle jag se nyheterna på TV:n men jag hann inte, jag fick inte igång den förrän de var slut. Men nu går den! Tillsvidare, kanske?

 

Dagens namn är: Reinhold och Reine, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards