oskmar

Alla inlägg den 21 juli 2022

Av Elsa Mårtenzon - 21 juli 2022 16:21

 

Det blir bilder från åkturen i dag också...

 

Det har inte varit mycket solsken i dag och jag har inte heller varit ute alls under dagen så det gör inte mig så mycket.

Sjön har varit som en spegel i dag tills för ett tag sedan när det började blåsa ganska friskt och tyvärr från norr.

 

Nästan hemma vid kaj igårkväll... ( Fy vilken dålig bild, men nu är den här)

 

Två timmar senare efter middag på Näsudden...

Det är ju fortfarande ganska varmt i luften med mina mått mätt, men vinden friskar på som förut.

Just nu är det 17,5 grader varmt och mycket moln på himlen, solen får chansen att titta fram av och till när molnen flyttar på sig.

  

Ann Cathrine lagade maten ute på stormorikan och fick stå ute i nordanvinden, medan jag satt inne på altanen och läste en tidning. Om det inte hade blåst hade vi suttit ute på däcket i solen. Men jag njöt av värmen inne på altanen när vi åt, det gjorde nog de andra också.

I dag var vi bara fyra vid matbordet, AC, JP, Michael och jag.

Det var jättegott och jag åt mig mer än mätt och det är så trevligt att få ha sällskap när jag äter, som är så ovanligt nu för tiden.

Jag är ju inte så stor i maten numera så risken är liten att jag äter dem ur huset.

Tusen tack för maten, det gjorde du bra Ann Chathrine!

 

Ann Cathrine ringde Malin sedan vi ätit och nu var familjen Mårtensson Sörell  på väg hemåt från sin semestertripp i Stocholm, där de igårkväll roade sig på Gröna Lund. 

De hade det så varmt där "ysti" Stockholm så det var riktigt jobbigt, jag tror att de tyckte det var skönt att återvända.

Tim och Freja hade handlat för sina semesterpengar och det var himmelsvid skillnad på Tims inköp och Frejas inköp.

Jag vet inte så noga vad Tim köpt men på Ann Cathrines kommentar kan jag dra mina slutsatser, för hon sa:  "Vad tråkiga saker du köpt Tim"! Men han tyckte nog att det var intressanta grejer han köpt.

Freja skickade en bild på ett par fina och vettiga skor hon köpt, bland annat. Sånt gillar Freja, det hon kan ta på sig och bli fin i.

 

I dag kom den min nya TV och den var så stor så nu måste jag få hjälp när jag ska flytta på den också. Men äntligen har jag en TV som inte behöver 15- 20 minuter för att komma igång.

Michael kom hit halv ett idag, jag fick meddelande att den skulle komma då och samtidigt kom Michael hit. Han bar in den på plats och installerade den, det är inte som förr nu att man bara sätter i kontakten i väggen så är det klart.

Det är så mycket finesser på den här så han var nog här ett par timmar för att lära sin gamla farmor hur hon skulle göra. Men det är så mycket som jag inte kommer att ha tid att se. Jag måste ju göra nytta också och så är det inte hälsosamt att bara sitta och sitta. Men det ordnar sig nog!

Tack för hjälpen Michael!

 

Nu har det klarnat därovan och solen skiner fullt ut och nu är det 14 grader varmt!

 

Dagens namn är: Johanna, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards