oskmar

Alla inlägg den 2 juni 2023

Av Elsa Mårtenzon - 2 juni 2023 16:51

 

Klockan sex ikväll var det en hel del moln, men nu har mycket av dem rensats bort.

  

Det har varit aningen bättre väder idag, lite mindre blåst och kanske 2-3 grader varmare, möjligen har solen tittat fram oftare. Men sommarväder är det inte och det verkar ska fortsätta så här hela helgen också.

Inte förrän nästa helg kan de spåra någon värme för vår del, säger rapportörerna, om det inte ändrar sig, det är ju många dagar till nästa helg.

Just nu är det 12 grader varmt, mycket moln men även solsken då och då.

Blåsten fortsätter men är något lindrigare och kommer från norr.

 

Det blåser fortfarande men lite mindre...

  

Jag har sysslat med vissa balansövningar i dag och det gick vägen den här gången också. Men lite inblandat fusk i år, som jag inte hållit på med förut, men nu var det dags. Jag ska fortsätta i morron om det går vägen.

  

Jag anser mig vara klar utomhus nu, med det mesta och får vara inne i värmen, det är en klar fördel i den här väderleken.

Det börjar vara stort behov av en gräsklippare nu men den står i Dorotea.

Ska jag behöva ta fram en lie till slut? Nä, det kommer nog inte på fråga.

 

Ur 3000 otroliga fakta om Sverige:

Drottning Kristina lär inte ha varit en vacker dam, men det var en sak som hela Europa talade om och det var Kristinas vackra händer. När hom kom till franska hovet ville madame de Monteville bilda sig en egen uppfattning om "dessa händer". Men fransyskan blev mycket besviken. Vid bordet hade Kristina uppträtt med så smutsiga fingrar att ett omdöme var omöjligt att ge."

Slut citat

 

Ja, åt det kan jag bara skratta, tänk att vara omtalad för sina vackra händer men inte tvätta dem och därtill drottning. Men inte hade de mycket att prata om i Europa på den tiden, om deras prat rörde sig om en drottnings händer.

  

Dagens namn är: Rutger och Roger, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

Klockan elva igårkväll hade himlen skiftat färg, den var så vacker.

  

Hej då! 

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards