oskmar

Direktlänk till inlägg 28 juni 2020

Juni 2020 06 28 sol och varmt

Av Elsa Mårtenzon - 28 juni 2020 17:46

 

Om du kan gissa vem det här är så bjuder jag dig på en fikastund. Det är vederbörandes ett- årsdag.

Men det innebär ju att du måste komma hit förstås...

 

Det har varit tillräckligt varmt i dag också, eventuellt 1 eller 2 grader lägre. Det har inte märkts så mycket annat än om solen gått i moln.

I morse när jag vaknade var himlen i det närmaste täckt av moln och så trodde jag dagen skulle bli.

Molnen drog bort och har lämnat himlen fri från dem nästan hela tiden.

Just nu är det 23,4 grader varmt i skuggan, det är ganska frisk vind och den kommer från sydost. Lite molntussar här och där på himlen.

 

Nu helt utan moln och det är 21,9 grader varmt, två drygt timmar senare.

 

I dag har jag suttit ute och degat från klockan 11 till klockan tre i eftermiddag.

Men det beror på att jag hela tiden haft sällskap och vi har pratat bort tiden.

Det började med elvakaffet och sedan har sällskapet bytt till nya och vi bytte samtalsämnen och tiden bara gick.

Men det händer inte så ofta att det blir såna dagar, det beror på årstid och väder.

Jag tar mer än gärna flera liknande dagar, tids nog sitter jag för mig själv och har ingen att prata med. Det är trevligt med sommar och vackert väder.

Så där länge klarar jag inte av att sitta om jag är ensam, då blir jag less ganska så snabbt. 

 

Jag började dagen med att göra lite nytta. Jag gick ner till museet och plockade ut alla mattor som jag skakade dammet ur och har haft ute på vädring, i solens hetta, det känns inte som vädring.

I morron ska jag fortsätta städningen där. Det är inte riktigt klokt att det är ogjort ännu och det är slut på juni  månad. Men jag tror inte på nån anhopning där i sommar på grund av coronan.

Förra sommaren hade jag jättemånga besökare där, men så blir det nog inte i år.

Hittills är det bara en som velat gå dit och titta, det var förra helgen. Då var jag så fräck att jag tvärnekade, därför att jag inte hunnit städa där.

Men jag hälsade henne varmt välkommen sedan i sommar, hon är nog här i Bellvik lite då och då så det fixar sig nog.

 

Det blir lite "spännande" nu framöver att se hur det går med coronasmittan. Den dyker upp på många ställen igen.

I Peking i Kina där är det fullt pådrag igen och de stänger ner som i Wuhan tidigare i vinter, där det började.

På nyheterna säger de att det ökar i Tyskland nu sedan de släppt på restriktionerna inför sommaren och på flera ställen.

Och det rapporteras att det svämmas över med folk på badplatser och på bussar och uteserveringar. Folk inbillar sig att det är faran över i och med sommar och varmt, Men där kan vi nog få bli varse en ny anhopning smittade, som det blev helt plötsligt i Gällivare.

 

Så håll avstånden, när jag får besökanden så håller vi oss utomhus hela tiden och det känns tryggt. De hjälper mig ut med kaffebrickan, men sen så är vi ute.

Och det går ju bra i det här vädret.

 

Det är förbryllande för börsanalytikerna nu, för börsen stiger hela tiden samtidigt det är kristid på grund av coronan.

Men det är IT- aktierna som stiger och det är ju mindre konstigt, därför att det är nu Nätet gäller, när så mycket ska ske där i krisens tid.

 

Dagens namn är: Leo, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards