oskmar

Alla inlägg den 20 juni 2023

Av Elsa Mårtenzon - 20 juni 2023 17:30

 

När jag tittar ut just nu så möts jag av denna syn!

    

Lika hett i dag i solen, det är inte utan att jag jublar när solen går i moln en stund. Trots att jag för ett par veckor sedan klagade över att jag både höll på frysa ihjäl och blåsa bort.

Ja, men man kan ju alltid ändra sig, eller hur? Men dit det "vink dit skink det", gäller verkligen i det här fallet tycker jag. Det irriterar att jag inget kan göra av det jag planerat utan får vänta och vänta.

Ja, jag är medveten om att jag klagar i onödan igen! Men det är jag inte ensam om, det är jag också medveten om.

Just nu är det 24 grader varmt i skuggan, mycket moln och sydostlig vind.

 

Ja, jag tycker det ser bra ut ovanför ladugårdstaket också, jag gillar fantasifulla moln.

    

I dag har jag varit till Staffan och han har kollat vilket fel det är när en lampa lyste orange i bilen. Det var ingen fara sa han, jag kunde knacka på ??? under motorhuven om den började lysa igen efter att han knackat idag.

Ha ha, den lyste redan är jag körde ut från Hoting, men han sa att innan den skulle besiktigas skulle det åtgärdas.

Han skulle skaffa en sån grej åt mig till nästa gång den lyste, om jag hörde av mig.

  

Jag var in till Tony i Dorotea i dag och betalade för reparationen av min gräsklippare, det kostade 4 500 tusen.

Men då bör den väl vara som ny, mina gräsklippare används, de står inte bara och ser blanka och nya ut. Jag tror inte att jag missuppfattat vad man har en gräsklippare till.

Men nu är gräset så uppbränt här hos mig, det är gråbrunt i dag och inte grönt, på grund av brist på regn. Så kan det gå när inte haspeln är på, men det är inte jag som hakat av den.

 

Nu står den här och väntar på att bli använd. Jan Peter kom nyss med den och inte är det vacker efter mängder med klippning, men det är inte vackerheten som är avgörande, eller?

    

Är det nån som tycker att det är skönt att sova när det är 30 grader varmt i sovrummet? Det tycker inte jag som gjorde tappra försök under natten, det var i stort sett tji. Jag hade fläkten på högsta hastigheten, nära att jag blåste ur sängen, (med liiite överdrift) tidigt på morron har jag solen rakt på sängen och nästan hela eftermiddan har jag solen som gassar mot sängen igen. Då hjälper varken rullgardiner eller mörka gardiner och tre öppna fönster.

Det blir för varmt ändå!

    

 Bra att jag har något att "kvir" över, vad skulle jag skriva om annars?!

    

Dagens namn är: Linda, grattis till er som heter så!

 

Ha en skön och lagom varm tisdagkväll, vi ses!

 

Den verkas trivas i värmen!

 

Och den också!

Hej då!

      

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards