oskmar

Alla inlägg den 30 juni 2023

Av Elsa Mårtenzon - 30 juni 2023 17:04

 

Det här är min utsikt just nu från det fönster jag sitter vid, frisk vind och vackra fluffiga sommarmoln.

    

Ja, det har varit värme och inget regn den här dagen också.

Det har blåst ganska friskt och det har varit skönt, men vinden kommer från sydost och det är därmed varma vindar.

Det är så torrt här hos mig att de häggar som jag har här blir bladen bruna och förtorkade på och de ramlar av. Det har jag inte sett förut, endera är det torkan det beror på, eller är det någon "häggsjuka", men den beror nog också på torkan.

Blommorna i rabatten bara ramlar av, de torkar ihjäl, det sätter sina spår.

Det har varit rätt mycket moln i dag men även mycket sol, molnen har ju flyttat på sig i blåsten.

Just nu är det 24,6 grader varmt i skuggan, fina sommarmoln flyger för vinden som kommer från sydost ikväll också.

   

 

Två semesterfirare står och funderar, på livet? Nej på ett klippdäck som inte fungerar som det ska.

    

Men vilket "liv" det är i Frankrike nu igen, nu på grund av den av polisen skjutne 17-åringen. Som inte kommer tillbaka till livet igen på grund av busliv från bråkiga ungdomar.

Det var så klart helt fel att skjuta pojken, men nog måste det väl gå att prata sig fram till en vettigare ordning i polisleden.

Den här polisen har ju också förstört sitt liv på grund av sin handling och får nog bittert sota för det, med rätta.

Den förstörelse som de nu ställer till med drabbar ju skattebetalarna och alla affärs- och andra företag som får sitt företag förstört och raserat. Jag kan inte tycka annat än att det hela är urdumt!

      

Och koranbränningen har ju verkligen fått hela muslimvärlden på fötter igen, det tycker jag också är väldigt överdrivet. Ingen enda skulle få för sig att bränna en koran om de inte ställde till detta hallå och blev så "otroligt kränkta". Det blir ju bara roligare för de dumbommar som står för brännigarna om de kan retas med att tända eld på en bok, ett dött ting när det kommer till kritan.

    

 

Dagens namn är: Elof och Leif, grattis till er!

 

Delar av gården på håll...

 

Ha en trevlig fredagkväll i värmen och solen, vi ses!

 

En blek måne försöker göra sig gällande i den ljusa sommarnatten!

Hej då!

  

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards