oskmar

Direktlänk till inlägg 3 juni 2024

Juni 2024 06 03 grå himmel i dag

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 3 juni 16:24

 

Just nu, det ser ganska regnlikt ut men jag gissar att det blåser bort.

  

Det blev inget regn idag, under natten had det kommit en liten skur för det var blött på stenen framför bron i morse. Det regnet har nog inte gjort någon verkan alls vad jag förstår. Jag hade hoppats på en regnskur som skulle rensa från allt frömjöl som ligger som ett täcke på allt och som kommer in genom de öppna föstren och lägger sig överallt inne också.

Det har varit en sparsmakad värme i dag och moln, förutom kanske 10 minuter som det blev en liten lucka, men den täpptes till snabbt som tanken.

Just är det 15 grader varmt och vinden kommer från norr och är måttlig.

   


Jo, men nu kom det en regnskur av det lite blötare slaget, men den räckte inte så länge, det kanske kommer flera?

  

 

Fortsatt mörka moln.

    

 

Rosentryn, som alltid brukade blomma lagom till Bellviksdagen, som alltid var andra söndagen i juli, men den blommar redan nu detta år. Tidigt!

  

 

Bondsyrenen brukar blomma till midsommar, tidig även den.

  Sol och värme länge är anledningen!

 

Finns det över huvud taget något dygn nu som det inte skjuts i Sverige? Jag tycker att det verkar öka istället för tvärtom, och nu tycks det öka på grund av Iran också, som ger uppdrag till de som de håller i sin famn från Sveriges rättsväsende.

Det var inte så lätt att lyckas med att ta bort kriminaliteten som det lovades så stort, frågan är väl istället om det någonsin finns någon ljusning på det. Det verkar ha rotat sig ordentligt på alla sorters områden, bedrägerier, mord och allt möjligt. Man blir förvånad när man hör om alla miljarder som kriminella lurar till sig och det finns ingen gräns på deras uppfinningsrikedom att komma på nya vägar för det, inte klokt.

    

Men en som verkligen kan höja sig själv till skyarna är ju Trump, i sitt tal till sina trogna sa han att han var sååå oskyldig, han liknade sig vid Moder Teresa som blev utnämnd till Helgon. 

Och hans trogna fanatiker jublade över uttalandet!

    

Dagens namn är: Ingemar och Gudmar, grattis till er!

 

Namnet Ingemar har funnits i Bellvik, nämligen Ingemar Gröndal.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Nu passar maskrosorna på att frodas...

Hej då!      

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 24 juni 17:14

  Ikväll kommer jag bara lägga in bilder från igårkväll, för de var färggranna. Tagna mellan halv tolv och tolv.    En dag med lite blandat väder, det började ganska bra från morron, men sedan mest moln och blåst. Ingen sommarvärme här i al...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 23 juni 16:48

    Jämngrå himmel i morse!        I dag har jag inte sett ens skymten av solen, den har inte haft chansen för alla moln. Vinden har hållit sig ganska stillsam i dag och det har varit omkring 15-16 grader varmt. Det har småstrilat eller duggr...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

  Klockan två under natten som var och det var så vackert!      Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn. Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att de...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 21 juni 20:10

  Solblänk på sjön tidigt i morse!      Äntligen fick jag göra kväll, men jag rår helt och hållet för det alldeles själv, det är ingen som har jagat mig. Halv åtta hällde jag bort sista diskvattnet och då fick det vara bra för i dag! Jag ...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 20 juni 17:03

  För ögonblicket försöker solen komma fram, hur länge räcker det?    Nu är jag urless på regnet, det skvätter på heeela tiden, med några minuters uppehåll. Jag är övertygad om att jorden har fått det som den behöver nu på ett bra tag. Ju...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards