oskmar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2024

Juni 2024 06 11 regnskurar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 11 juni 16:46

 

Halv sju i morse och sjön glittrade så fint emot mig i solskenet när jag tittade ut!

    

 

Halv åtta i morse och bagarstugan badar i morgonsolens sken.

    

I dag har det var ostadigt väder hela dagen med regnskurar stup i kvarten, inte vattenrika men rätt så ofta. Särskilt varmt är det inte, liknar mest "vår svenska sommar", men det ska bli bättre lovade väderrapporten på TV:n i morse.

Just nu är det 12 grader varmt med nordostlig vind och med en regnskur på gång. När jag kom hem vid tre tiden var sjön spegelblank och fin, men det räckte inte så länge.

    sol korta stunder, inte bara regn och moln.

   


 

Senare på morgonen började molnen torna upp sig och förbereda sig för kommande regnskurar.

      

Idag har jag varit och skrivit på kontraktet för lägenheten, hon som visade mig den för två veckor sedan hade skickat det med Malin för påskrift och nu är det gjort.

Sedan var Malin med mig och gjorde en riktig genomgång, hon gjorde en ritning rumsvis och vi har planerat vad och hur jag ska få dit det som behövs vid flytten.

Och det är jag medveten om att jag får vänja vid något nytt, inte får jag breda ut mig som jag har varit van, det mesta blir nog kvar i Bellvik. Det är en tvåa men jag har bra mycket mer utrymme där jag befinner mig nu och där jag bott  förut.

Men, jag måste ju inse att det här innebär en stooor förändring för mig.

Men där kommer jag att känna mig ensam, trots folk runt omkring mig. Här känner jag mig inte ensam och jag har trivts som fisken i vattnet från första dagen, men jag ska göra det bästa av situationen och det får lov att gå.

Jag kommer att känna en trygghet på ett vis ändå för Malin har sitt jobb i samma hus på en annan ände av huset, bara den känslan blir bra tror jag. Jag tänker inte hänga mig på henne, men jag vet att hon finns i närheten.

Det är en himla tur att Malin finns överhuvudtaget, hon ställer upp för farmor, om det behövs. Tusen tack snälla, snälla Malin!

      

 

Oj vad jag kommer att sakna min utsikt när jag flyttat, mitt hjärta kommer att blöda av saknad!!!

      

Dagens namn är: Bertil och Berthold, grattis till er!

 

Bertil har som namn förekommit i Bellvik, nämligen Bertil Näsström, en av mina många kusiner. Han är bosatt i Långsele sedan många år tillbaka.

Att han hamnade i Långsele hade Göte en del i. Då jobbade Göte där omkring och det behövdes en maskinförare till där. Arbetsgivaren frågade Göte om han kände till någon som skulle kunna komma dit och börja jobba. Göte föreslog Bertil och så blev det. Det var där som Bertil träffade sin Astrid och kärlekens låga tändes dem emellan. De gifte sig så småningom och det blev tre fickor i deras äktenskap. Och Bertil blev Långselebo för alltid, grattis på namnsdagen Bertil!

    

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Mycket, mycket bättre än att titta på andras hus som står på rad!

      

Hej då och må så gott!

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 24 juni 17:14

  Ikväll kommer jag bara lägga in bilder från igårkväll, för de var färggranna. Tagna mellan halv tolv och tolv.    En dag med lite blandat väder, det började ganska bra från morron, men sedan mest moln och blåst. Ingen sommarvärme här i al...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 23 juni 16:48

    Jämngrå himmel i morse!        I dag har jag inte sett ens skymten av solen, den har inte haft chansen för alla moln. Vinden har hållit sig ganska stillsam i dag och det har varit omkring 15-16 grader varmt. Det har småstrilat eller duggr...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

  Klockan två under natten som var och det var så vackert!      Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn. Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att de...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 21 juni 20:10

  Solblänk på sjön tidigt i morse!      Äntligen fick jag göra kväll, men jag rår helt och hållet för det alldeles själv, det är ingen som har jagat mig. Halv åtta hällde jag bort sista diskvattnet och då fick det vara bra för i dag! Jag ...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 20 juni 17:03

  För ögonblicket försöker solen komma fram, hur länge räcker det?    Nu är jag urless på regnet, det skvätter på heeela tiden, med några minuters uppehåll. Jag är övertygad om att jorden har fått det som den behöver nu på ett bra tag. Ju...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards