oskmar

Direktlänk till inlägg 21 juni 2024

2024 06 21 midsommarafton

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 21 juni 20:10

 

Solblänk på sjön tidigt i morse!

    

Äntligen fick jag göra kväll, men jag rår helt och hållet för det alldeles själv, det är ingen som har jagat mig.

Halv åtta hällde jag bort sista diskvattnet och då fick det vara bra för i dag!

Jag började dagen med att göra en tårtbotten och sedan en kycklinggryta, som jag inte ätit av i dag, det får bli andra dagar.

Klockan tolv hade jag fikagäster och efter det tog jag tag i tårtfixandet, det var inte det lättaste med två kartonger jordgubbar som det stod ICA på. Ändå hade Ingrid gort sitt yttersta för att välja det bästa  och bytt ut mycket i kartongerna.

Aldrig mera ICA-jordgubbar!

  

Varför gör jag tårta i min ensamhet då? Jo därför att det är en tradition för mig och "bäg" som jag är så blev det en i år också. 

 

 

     

Vädret har varit bra i dag, men blåst lite väl mycket, men inomhus har det inte blåst så jag har klarat mig.

Det har varit solsken och inte en droppe regn!

Just nu är det 14,6 grader varmt, blåser mindre men vinden kommer från norr och känns lite kylig därför, mycket moln på himlen men det är fina moln, blandat med mörka, luriga moln.

 

    

Dagens namn är: Alf och Alvar, grattis till er!

 

Glad Midsommar!

 

Har inte kommit ihåg att fota midsommarblomster i år, det får duga med åkersenap och rödblära.

  

 

Just nu, mörka moln i norr, det får inte bli regn i morron!

  

Hej då!      

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 27 juni 16:39

  Just nu ser det ut så här, friska vindar fläktar skönt!     Dagen har varit varm och solig, men tur att det blåst och varit en del moln också, som dämpat värmen litegrann. Det har varit 25-26 grader varmt, kan ha varit mera också, det här...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 25 juni 17:05

  Just nu, lite lätta moln och solsken, en ynka liten krusning på sjön. Härligt!      Äntligen en härlig sommardag, med lagom värme och sol! Det såg inte helt lovande ut i morse, det var mycket moln och ganska svalt. Men efter en inte all...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 24 juni 17:14

  Ikväll kommer jag bara lägga in bilder från igårkväll, för de var färggranna. Tagna mellan halv tolv och tolv.    En dag med lite blandat väder, det började ganska bra från morron, men sedan mest moln och blåst. Ingen sommarvärme här i al...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 23 juni 16:48

    Jämngrå himmel i morse!        I dag har jag inte sett ens skymten av solen, den har inte haft chansen för alla moln. Vinden har hållit sig ganska stillsam i dag och det har varit omkring 15-16 grader varmt. Det har småstrilat eller duggr...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

  Klockan två under natten som var och det var så vackert!      Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn. Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att de...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards