oskmar

Alla inlägg den 7 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 7 juni 16:43

 

Vackra moln som speglar sig på sjön, som då ligger helt stilla.

    

Det har varit mycket moln under dagen men även funnits plats för solen, lite blandat. Det kom lite regnskvitter för ett tag sedan, men märktes knappt, så lite var det. Det har varit 17-18 grader varmt under dagen, en stilla sjö på morron sedan har det blåst men inte så mycket.

Just nu är det 15 grader varmt solen skiner och det blåser vita vågor på sjön för tillfället, från sydost.

 

 

Vilket är upp och vilket är ner? 

     

För en kvart sedan låg sjön helt stilla och och blänkte i solens sken, men nu har det gått över igen i friska sydostliga vindar. Det går fort nu och vädrets makter bestämmer takten.

  

 

      

Vid tvåtiden fick jag främmande, Lill´ Edvin kom och hälsade på, ja, hans mamma och pappa följde med honom också, efter en stund kom även Laila.

Det dröjer inte länge nu förrän han går, han blir tuffare och tuffare på att prova ny saker, snart släpper han taget och går själv, fort går det.

      

 

Gott med rulltårta, tycker Edvin!

    

Men däremot en liten pensionär på 88 år, dem ska man kolla för Gud vet vad de kan hitta på.

Jag fick en bekräftelse ikväll om att det beställts en kreditupplysning på mig, för jag har sökt en lägenhet i Dorotea som jag ska betala hyra på från första augusti. Och tänk om jag inte kan betala för mig!?

Men till saken hör att jag inte alls har något emot att de beställt en sån, det är fullt OK, men kan tycka att det ska finnas en nitiskhet gentemot de som verkligen tjänar rejäla månadslöner och de som aldrig tycks få nog ändå.

Som landshövdingar t ex.

Dem är jag inte avundsjuk på, men rätt ska vara rätt!

    

      

Nu är det en ny landshövding som ertappats med fingrarna i syltburken.

Hur många syltburkar finns det, ja många och det här nog inte det sista övertrampet förmodar jag.

Det finns regler och föreskrifter hur de ska göra i stt ämbete, men endera chansar de och tror att det inte ska upptäckas eller också är så snikna och hoppas även då att det ska gå vägen och inte upptäckas.

Vanligt folk får ju hålla sig själva med bil och resor till jobbet och till sommarstugan, och inte kan de ringa taxi för att det är bekvämare. Men är man landshövding så kanske lönen är för låg för att klara det själv.

  

Men hon säger sig vara väääldigt ledsen för det som skett, haha, för att hon blev påkommen antagligen.

Det är tur att det finns reportrar och media som granskar. Och de är verkligen inget klegg som Jimmie Å säger!

 

OBS! Det blev en förskjutning i stycken här men jag ids inte ändra på det, när du läser allt så förstår du att stycket gjort ett skutt. Stycket om 88-åringen skulle komma efter påståendet från kleggmakaren.     

  

 

Dagens namn är: Robert och Robin, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvällen, vi ses!

 

Det är snabba förändringar på vädret, klockan fem gick det vita vågor på sjön.

  Hej då!    

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards