oskmar

Alla inlägg den 10 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 10 juni 16:50

 

Regn på gång men lite luckor bland molnen ändå.

    

Det har varit blandat väder i dag, med mycket moln hela morgonen och förmiddan. Solen visade sig några korta ögonblick på förmiddan, men så snabbt så jag knappt hann upptäcka den.

Det har blåst ostlig vind för det mesta under dagen och ganska frisk sådan.

Just nu är det 13 grader varmt och vinden har vänt en aning till sydostlig, fortfarande frisk vind.

 

Nu en och en halv timme senare och det spöregnar och blåser kraftigt från nordost.

 

    

 

Det har varit lite blå himmel och sol vissa stunder på eftermiddan.

    

Det blev inte mycket sömn för mig i natt som var, valvakan räckte till klockan ett och jag var med till det, inte för mig, bittra slutet.

Jag gick upp till sovrummet kvart i ett och hörde på radion de sista femton minuterna. Och då var jag för pigg för att somna, typiskt mig, men vaknade halv fem i morse ändå. Men jag har varit vaken hela dagen ändå, man tål en hel del, om man inte känner efter så noga.

Skrämmande var det i en del länder där högerfalanger tog röster i "överflöd", i Frankrike, Italien och Tyskland, bl a. 

Det kommer inte bli lätt lätt komma överens om besluten i Bryssel. Och Orbam som fick sig en knäpp på näsan, tur.

I Sverige var den store förloraren han som smög sig ut från valvakan med svansen mellan benen och inte alltför stor i truten i gårkväll.

Det hjälpte dem inte att kalla media för klegg och inte heller anmäla TV-4 för deras granskande av trollkonton och det hjälpte inte att skicka ut flygblad i Stockholm och vädja om röster. Och utskällningen i TV som kostade massor med pengar, det hjälpte inte heller, men kanske stjälpte istället. Finns det folk ändå som till slut fått upp ögonen?

 


 

Buskarna blommar och mår bra i regnet.

    

I dag har jag försökt göra lite nytta och bland annnat bakat en långpannekaka sist av allt som jag nu måste skära och frysa ner, så slutar här.

 

Dagens namn är: Svante och Boris, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Regnmoln före en regnskur.

Hej då!     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards