oskmar

Alla inlägg den 22 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

 

Klockan två under natten som var och det var så vackert!

    

Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn.

Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att den bytt riktning från i går, det är mycket skönare att vistas ute.

 

Vid sextiden i morse, sjön ligger blank och grann framför mig och äntligen var det morron!

    

I dag har jag haft besökare här sedan klockan elva i olika omgångar, Maria var först och hon åkte hem nu för en kvart sedan.

Hon hade med sig mat som vi skulle äta tillsammans till middan, hon har gjort så flera gånger under vintern och våren och det är så roligt att äta i någons annans sällskap. Mycket trevligare än alla lägga upp en liten klick på tallriken och skynda sig att innan jag hinner känna, att jag vill inte ha mera.

Det är inte varken nyttigt eller trevligt att ha förlorat aptiten i stort sett, men jag vet vad som är anledningen och är förberedd på det sedan flera år tillbaka.

  

Vid halv tolv kom Ingrid, Nils Gunnar, Magnus, Pernilla och Isak, då kom jordgubbstårtan fram, men det blev en oroväckande stor bit över efter dem.

Men sedan kom Jan Peter och Magnus W hit och drack kaffe och tårta efter gräsklippning på Näsudden, så nu ska jag väl klara resten till elvakaffet i morron.

   

Solen fick lite "skräp" i vägen på morron, men jagade det på flykt och det blev solsken!

    

Efter en sömnlös natt har det varit en himla tur för mig att Maria fanns här för mig, hon har skött största delen av servicen i dag.

Jag har den snällaste systerdotter som man kan han, tack snälla, snälla Maria!

    

 

Det är kväll och Maria är på väg hem...

    

Nu gör jag kväll, jag ska inte göra ett enda dugg till den här dagen!

 

Dagens namn är: Adolf och Alice, grattis till er!

 

Ha en fin avslutning på midsommardagen, vi ses!

 

Klockan två under natten...

Hej då!         

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards