oskmar

Alla inlägg den 6 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 6 maj 2020 16:56

 

En lite molntuss gömde månen ett ögonblick under gårdagskvällen, annars var den fri.

 

 

Fy vad det blåst kallt i dag!

Det känns som att det är den kallaste maj jag upplevt eller så beror det på att jag är mer frusen än vanligt.

Men det blåser friska vindar också och då blir det ännu kallare känsla. Under dagen har det varit mycket moln på himlen, men nu är det ju kväll och då skiner solen. Det är nästan inga moln alls nu, typiskt.

Sent i gårkväll var det helt molnfritt och månsken. Det var sååå vackert!

Just nu är det 5 grader varmt, ja varmt och varmt så Gustaf Vasa, men plusgrader i alla fall.

Solen skiner och träden vajar i vinden och ser ut som spända pilbågar när det tar i.

 

I morse blev jag tvungen att köra in till apoteket, upptäckte i gårkväll att jag var utan en medicin som jag måste ha, varje dag.

Men det blev en snabb tur på apoteket och hem sedan. Jag hade gärna åkt på ICA och handlat, men det går emot numera, för den här förbaskade coronan.

 

När jag kom hem ringde det en kvinna och sa, att hon ringde från Röda Korset i Dorotea.

Hon sa att RK och och Kyrkan hade ett samarbete där de erbjöd hjälp till

70+:are på grund av coronan.

Jag frågade, vad kostar det då?

Ingenting sa hon, det ideelt, ett samarbete mellan Kyrkan och Röda Korset.

Jaha, det är första gången jag blivit erbjuden något sån´t. Men detta har coronan åstadkommit.

Jag fick höra av mig om jag ville ha hjälp.

 

I gårkväll fick jag ett besök som berättade en sak, som jag blev glad över att jag inte hört förut, förrän det gått över till det positiva. Bra att det slutade så. Det räcker nu!

 

Jag läser följande ur Otroliga fakta om Sverige:

 

"Det dracks enorma mängder öl i Gustaf Vasas Sverige. Vuxna män drack över 1000 liter öl per år och Gustaf Vasas soldater klagade när de bara fick fem liter öl per dag. 

Galningar!

 

"År 1462 ordnade Stockholms råd en rejäl valborgsmiddag. Törsten var stor under middagen, och varje deltagare drack i genomsnitt 15 liter öl." 

Tokskallar!

 

Dagens namn är: Marit och Rita, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt bra onsdaskväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards