oskmar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Maj 2020 05 23 regn

Av Elsa Mårtenzon - 23 maj 2020 17:20

 

Så här granna färger hade himlen klockan 23. 30 i gårkväll.

En och annan snödriva finns kvar som synes...

 

Efter två dagar med strålande sol så kom regnet i morse och dagen har varit helgrå.

Men det visste vi om så det kom inte som en överraskning.

Det har inte varit ett våldsamt regn precis, nej ett sakta strilande bara.

Men så pass att  gräset börjat spira i dag och det lyser grönt lite här och där på backen nu. Det ser riktigt härligt ut att marken inte är helt gråbrun längre, det har varit länge nog nu.

Just nu är det 8,7 grader varmt, himlen är fortfarande helt grå, vinden kommer fortfarande från sydost och är måttlig.

 

Vid elvatiden fick jag byta redskap från fönterputsargrejer till strykjärnet, för då regnade det på fönstret och jag måste sluta.

Men att stryka var också nödvändigt så det gick bra det också. Idag har det inte gått fortsätta ute med det jag höll på med igår, det får bli solsken för att jag ska återuppta det jobbet. Nu är det kväll och jag ska göra ingenting, för det passar alla sortes väder.

 

I dag har jag pratat med Gunnel och Björn på telefon, annars har det varit hellugnt hos mig. Bara det vanliga sällskapet som jag har varje dag.

 

Jag har följt med en dokumentärserie om familjen Kennedys: "En maktsaga". Det sista såg jag i dag som repris, som jag missat.

Och nog var det en otursförföljd familj alltid, det tog inget slut på all otur som förföljde dem.

Nog var det synd att inte USA fick Bobby Kennedy som president, han var nog den som skulle kunnat införa rättvisa för amerikanerna, både för fattiga vita och fattiga svarta. Men det var väl därför han också blev skjuten, han hade för mycket rättvisepatos för att det skulle gå an i USA.

Han tog ju även tag i maffian under sin brors presidentskap och var ju naturligtvis hatad av dem till max och därför måste han självklart  bort så att de kunde fortsätta attt härja fritt.

Men en del presidenter verkar klara sig hur mycket dumheter han än gör?!

 

Dagens namn är: Desideria och Desiree, grattis till er som bär de namnen!

 

Fortsätt lördagens kväll så bra som möjligt, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 15 juni 17:19

  Halv sju i morse, med mörka moln som resulterade i regn efter ett tag.      Dagen började med en grå himmel och sedan regn, men halva dagen, eftermiddan, har det varit växlande molnighet med solsken och varmt. Just nu skiner solen och det...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 14 juni 16:34

  Halv sju i morse, det är inte svårt att titta ut på en stilla sjö, jag njuter av hela mitt hjärta när jag tittar ut!        Oj, vad vädret varit ombytligt i dag! Ena stunden har regnet stått som spön i backen och i nästa stund har sjön v...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 13 juni 18:15

  Sjön före hagelskuren, det såg lite lurt ut.      Modemet tålde inte åskvädret så jag har varit tvungen be Laila komma och hjälpa mig och nu kom jag ut på Nätet.      Innan himlen mörknade på riktigt.      Det var så varmt och s...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 12 juni 16:38

Ingen dag med strålande sol har det varit, men den får väl duga ändå. En del tjocka moln från morron men det var en del ljusare fläckar också. På eftermiddan har det varit blandat med moln och sol. Just nu är det 14 grader varmtoch sjön ligger so...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 11 juni 16:46

  Halv sju i morse och sjön glittrade så fint emot mig i solskenet när jag tittade ut!        Halv åtta i morse och bagarstugan badar i morgonsolens sken.      I dag har det var ostadigt väder hela dagen med regnskurar stup i kvarten,...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards