oskmar

Alla inlägg den 14 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 14 maj 2020 16:46

 

Rävmat! Blää, fy för fiskpinnar! Jag frågade någon för ett tag sedan om fiskpinnar gick att äta? Jaa, det är inget fel på dem fick jag till svar.

Jag tycker att jag äter så lite fisk numera nämligen och tänkte det kunde vara ett alternativ.

Men aldrig mera en fiskpinne i mitt liv! Jag åt upp två, resten fick räven eller skatorna.

Så lite matlust som jag har numera så var de högst olämpliga att satsa på . Fy fy fy!

 

 

 

Inte så roligt väder i dag heller, blåsigt och kallt.

Men något mindre blåsväder i dag och uppehållsväder, tills nu.

I morse var det solsken men det försvann illa kvickt och efter det har solen tittat fram någon gång då och då, korta ögonblick.

Just nu är det 3,5 plusgrader och det börjar regna litegrann.

 

I dag har jag börjat kratta lite smått, tills jag frös in. Och det gjorde jag ganska snabbt.

Jag får nog ta lite färre krattartag den här våren på grund av att jag kommer i gång så sent.

Inte ens fönstren går ju komma igång med på grund av kallblåsten, allt är ogjort ännu.

 

Pressträffarna har avlöst varandra även denna dag.

Den som finansministern höll  för att berätta om det ekonomiska läget under den nu rådande pandemin, den låter mer eller mindre skrämmande.

Bara korttidspermitteringarna är uppe i summan 95 miljarder, hittills.

Det kan inte annat bli än hårda tider efter detta.

Men det lustiga är att oppositionen vill bara öka på stöden mycket, mycket mera till företagen som om det inte finns någon som helst spärr i statens plånbok - som vi skattebetalare ska stå för.

Men det har jag alltid sagt att för oppositionen är det alltid lätt att regera.

 

Jag läste ett inlägg som SD hade i en tidning och så klart visste de hur allt skulle göras och vari felet låg att det har hänt det som hänt, allt som inte är bra. Och som de svärtar ner Sverige med lögner och allt eländes, elände.

Men jag är överlycklig över att inte SD sitter i regeringsställning, hur skulle det då gå???

 

Nu har mitt "varubud" varit hit med mina varor och det är verkligen tacknämligt.

Men varenda gång har jag glömt nånting, idag frukten, men det gör inget för det är inte livsviktigt den här gången heller.

Ett är då säkert, att det märks att jag inte är på affären själv nu för det blir mycket  billigare.

 

Dagens namn är: Halvard och Halvar, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra torsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards