oskmar

Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 26 maj 2020 17:53

 

I gårkväll vid elvatiden...

 

 

I dag har det varit sommarvärme, som jag bedömmer det och solsken.

När klockan var fyra i eftermiddag var det 21 grader varmt i skuggan, det är tillräckligt för mig om solen dessutom skiner. Det har varit riktigt skönt att vara ute och jobba i dag.

Men nu sägs det på Vädret att det är en kallfront på väg, Ja, men det är ju det vi är mest vana vid så det får väl gå det också.

Men det var roligt så länge det varade.

Just nu är det 17 grader varmt och himlen är nu full med moln. Sjön är nästan helt stilla och det kommer en regnskur helt plötsligt.

 

Jag gick in och såg den sedvanliga pressträffen om coronaläget i dag.

Och det blev inga lättnader i restriktioner för 70+ : arna.

Åh, vilket "kvir" det blev, det är ju så ensamt.

Men ingen kan väl vara mera ensam än jag, det kan gå en hel vecka och jag har inte sett en enda människa.

Men jag tar hellre att vara frisk och inte behöva kvävas till döds i corona.

Jag har ju ett eget ansvar också och är inte hälsan det bästa vi har?

 

I mars när coronan kommit till Stockholm och pågick där för fullt såg jag på TV ett äldre par på Arlanda på väg på en solsemester. Det var innan UD avrått från  utlandsresor, men det fanns med i bilden att det kunde komma endera dagen.

En reporter frågade mannen om han inte var rädd för att bli smittad på sin semester?

Han svarade, att han var så frisk så och klappade sig på magen.

Men hur gick det efter tre till fyra veckor?

Jo, då satt det en massa solsemestrare i utlandet och grinade över att staten inte såg till att ordna med flyg hem till Sverige åt dem, då gick det inga flyg längre.

Och då fick staten se till att ordna hemresor för dem, för det var så synd om dem.

Har vi inte ett eget ansvar också en sån gång, kan jag tycka?!

Det var ju en nöjesresa vad jag kan förstå. Det bör vi väl klara själva, särskilt som de redan visste innan de begav sig iväg att det fanns otäcka risker i och med resan i fråga.

 

Dagens namn är: Vilhelmina och Vilma, grattis till er som heter så!

 

Ha det gott resten av tisdagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards