oskmar

Alla inlägg den 30 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 30 maj 2020 18:33

 

Solsken hela dagen och solsken nu också...

 

 

I dag har det varit sol från klar himmel, men bara solen som värmt. Nordanvinden är inte särskilt mysig.

Jag har suttit ute en timme nu, från klockan fem till klockan sex och när jag kom in fick ta på mig en kofta och fårskinnstofflor. Men då tillhör jag den frusna sorten förstås.

 

Just nu är det 17,8 grader varmt i skuggan, om det inte blåste skulle det var ännu varmare och skönare.

När jag var ute och jobbade i dag frös jag inte. Det är nog som en gubbe i Tåsjö sa en gång i tiden, ni får arbeta er varma när de klagade över att de frös på sin arbetsplats.

 

I dag fick jag ett glädjande telefonsamtal, som jag inte trodde var sant först. Men det var det!

 

Protesterna fortsätter i USA och sprider sig. Det började som fredliga demonstrationer men har nu gått över till plundring och skadegörelse och det tjänar ingen på. 

Man förstår ju mycket väl deras frustration, men det blir inget bra resultat på såna demonstrationer.

Det utlystes utegångsförbud igår men det struntar de i och guvernören har vädjat flera gånger till dem att sluta med skadegörelsen.

 

 I går beslutade Trump att USA ska gå ur Världshälsoorganisationen,VHO.

Ja, ett är säkert, han anser inte att USA behöver samarbeta med några övriga länder alls. Trump är stor och enväldig klarar sig alla förutan, tycker han själv. USA first,

Trumps slogan.

 

Jag har fått en vacker morsdagsblomma redan idag, en dag för tidigt men det går hur bra som helst. Blommor fattas mig verkligen nu, eftersom jag inte kan åka och handla.

 

Jag har slitit ont i dag och ids inte mera här nu.

 

Dagens namn är: Vera och Veronika, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt trevlig lördag/Pingstafton, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards