oskmar

Alla inlägg den 31 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 31 maj 2020 18:16

 

I dag har Michael flyttat sin båt till Hoting för en liten reparation och ombyggnad. 

Hoppas att den kommer igen snabbt, för den gör sig bäst på Bellvikssjön.

 

 

Det här årets pingsthelg kan vi inte klaga på, det känns som länge sedan sist när pingsten varit så här perfekt, vädermässigt. 

Sjön har legat som en nyputsad spegel och inte ett moln på himlen på hela dagen.

Och dessutom har det varit högsommarvärme, mera kan man inte begära av en sommardag i maj.

Just nu när klockan är halvsju är det 24 grader varmt och nu har det blivit en liten svag krusning på vattenytan.

Fortfarande inga moln så långt som ögat ser.

 

De här två dagarna har gjort susen på växtligheten. Nu står det som en sky omkring alla björkar, den fräschaste grönskan man kan skåda, skir och ljust grön.

Det här är ju absolut den bästa tiden på året när allt sprudlar av nytt och "nygrönt". Ja, inte på marken, det är mycket frostbränt gräs kvar ännu efter vinten. Men det kommer mer och mer grönt där också.

 

I dag har Laila varit hit med en morsdagsros från Anders, han är på resande fot så hon fick vara budbärare.

Nu har jag två levande blommor i alla fall, det har varit dåligt med den varan ett tag.

Jag har haft en väldig "blom-otur" ett tag och inte har jag kunnat fara och handla blommor heller.

Men, det är ju petitesser om man jämför med allt annat som händer och sker nu.

 

För ett tag sedan ringde Björn och lämnade den dagliga rapporten.

 

Ingrid och Nils Gunnar har varit hit ikväll, jag har således inte varit helt ensam i dag.

 

Hela pingsten har varit en jobbarhelg för mig, jag har varit arbetsklädd och med arbetshandskar på händerna hela tiden.

Så tror jag inte det varit nån tidigare vad jag kan komma ihåg, men allt kom igång så sent i vår, det är det som är anledningen till stor del.

Jag satte mig ner och fikade ute klockan elva och tänkte sitta minst en timme, men tålamodet tröt och det blev en halv timme.

 

Dagens namn är: Petronella och Pernilla, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en solig och härlig fortsättning på pingstdagens/söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards