oskmar

Alla inlägg den 4 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 4 juni 2020 16:48

 

Här är Gudagott att vara!

 

 

Vilket härligt väder det varit i dag och jag som fått för mig att det skullle bli mulet och regn. Glömde kolla YR i gårkväll, som jag brukar göra det sista av allt innan jag går upp till sovrummet.

Det har varit en del moln men inte särskilt störande. Det har blåst sydostlig vind, ganska frisk, men skön.

Just nu är det 20,5 grader varmt i skuggan, sol ibland och moln ibland. Jag önskar att det skulle vara samma väder i helgen, med tanke på dem som jobbat i det vackra vädret under veckan.

 

På förmiddan, fram till elvakaffet gjorde jag veckostädningen.

Efter det var det en höjdare att få gå ut i det fina vädret och njuta av den varma vinden mot ansiktet.

Jag har nämligen kört den första turen åkgräsklipparen och det är semester det i sånt här vackert väder.

Jag har klippt där det vuxit sig som längst och tjockast och som det vuxit de senaste dagarna.

Jag riktigt ser fram emot nästa gräsklippartur, men jag vet att jag kan bli riktigt less på klippandet också. Eftersom jag har stora ytor att klippa så är det inte gjort på en kafferast utan kan ta dagar när det växer som värst.

 

I gårkväll fick jag hem ett lass vinterved, jättebra! Jag tackar allra ödmjukast till alla inblandade!

 

I dag har resandet inne i landet lättats upp, från den 13 juni. Men med samma restriktioner som tidigare och med mycket eget ansvar.

Det får man hoppas att de följer, största faran verkar vara alkoholen. När den intas då glöms farorna, som det syns på barerna. Så onödigt! Det kan väl inte vara värt att sätta livet som insats för en sån "skitsak"!

 

Den enda en som jag pratat med i dag är Björn på telefon, annars har det vara bara jag och det ljuvliga vädret.

 

Dagens namn är: Solbritt och Solveig, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en skön och solig torsdagskväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards