oskmar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2020

Juni 2020 06 26 Varmare

Av Elsa Mårtenzon - 26 juni 2020 17:19

I Gårkväll blev det en del vackra moln på himlen och åskan började mullra. men mer än så blev det inte. Inte en droppe regn och det förstod jag för åskan kom längre och längre bort och avtog så småningom.  

 

 

Hoppsan, kväll igen och jag har inte gjort något av värde i dag, inte som syns i alla fall.

Men jag har försökt att vara så trevlig jag kan emot de besökare jag haft under dagen.

Jag kan inte bättre än så.

Det har varit jättevarmt i dag också och är fortfarande.

För det mesta under dagen har sjön varit blickstilla med holmar som speglat sig.

Enstaka stunder har det blåst litegrann och jag tyckte det blev så skönt med vinden mot ansiktet. Men det dröjde inte så länge förrän vindarna kom av sig och solen har gassat helt störningsfritt igen.

Lite moln har uppenbarat sig ibland, men ångrat sig och försvunnit, tills nästa gång de dykt upp på en kort visit.

Just nu är de 27 grader varmt i skuggan och sjön helt stilla. Fina sommarmoln där ovan.

 

Nu går jag ut en stund och sätter mig under parasollen och njuter av sjön, molnen och stillheten. Kommer åter!

 

Nää, jag gick in igen! Jag undrar hur många "knortar" som finns i världen?

Det verkar vara rekord i sommar, usch vilken ohyra och inga fåglar som äter upp dem heller.

Jag har inte sett en enda fågel i dag heller, var håller de hus? Gillar de inte värmen?

 

Getingar mördar jag på löpande band i sommar, det finns det gott om.

Ledsen, men mitt hjärta ömmar inte för den sortens flygfän, det gör ganska ont när de sticks. Då lever jag efter den parollen, bättre att förekomma än att förekommas.

 

Jag har inte hunnit vara ensam så mycket under dagen.

Jag gick ut före elvakaffet och började rota i resterna efter vedhögen, men fy så varmt det var och så tungt det gick.

Då kom Ingrid och jag blev glad att jag fick anledning att sluta.

 

Sedan jag blev ensam försökte jag ringa Mary, många signaler gick fram men inget svar.

Då ringde jag Kerstin och när vi kommit igång som bäst med att prata såg jag en hund komma in på gården och efteråt två kvinnor.

Vi satt ute i parasollskuggan och pratade ett tag, de gick ner till sjön för att bada och jag gick in.

 

Efter en stund tittar jag ut genom fönstret och ser en bil rulla in på gården, då kommer Björn och hälsar på.

 

Ja, och sedan han åkt var det dags för mig att försöka räkna ut vad jag ska lyckas få i mig till middag.

Jag ville egentligen inget ha men måste ju äta för att överleva, men det blev så lite som möjligt. Vem vill ha mat i den här värmen, inte jag?

 

Jag tittade bakåt på bloggen nu och ser att det varit regn två dagar sedan första juni, det var nationaldagen och dagen före, resten har varit soligt och varmt.

Så när som på en dag där jag skrev moln som rubrik.

Det märks mer än väl...

 

Dagens namn är: Rakel och Lea, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards