oskmar

Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Elsa Mårtenzon - 6 juni 2020 20:24

 

Av oss fyra är det bara jag kvar nu.

Från vänster jag, Mamma, Anna Greta, och Gunnel. Jag var 10 år äldre än Gunnel och 12 år äldre än Anna Greta.

Anna Greta som var yngst av oss dog redan när hon var 49 år, det var en chock, men det känns lika sorgligt i dag att Gunnel är borta från oss.

Nu är det bara min bror Nils Gunnar och jag kvar av grundfamiljen. 

 

 

 

Mitt på dagen kom ett välbehövligt regn och det fortgår ännu. Det har nu regnat så ordentligt i flera timmar så det är stora vattenpölar lite överallt.

Men allt behövdes och nu är det en fantastisk doft ute och det är nästan så man ser hur det växer.

Just nu är det 11,5 grader varmt och jag ser en liten glipa bland molnen i öster, men den är nog högst tillfällig. Regnet pågår fortfarande.

 

Jag har varit bortbjuden på middag hos Nils Gunnar och Ingrid ikväll, därför är jag sen här.

Den övriga dagen har jag knappt varit själv nånting, endera har jag pratat i telefonen eller haft besök.

Maria kom på eftermiddan med en vacker blomma från henne, Larsa, Matti, Caroline, Hilda och Brage. Tusen tack!

 

Jag fick i morse ett väldigt tråkigt besked och som jag förstått de senaste dagarna att det skulle komma snart. Vi har hoppats i det längsta att det skulle bli till det bättre, hoppet är det sista som överger oss människor.

Men tyvärr, 20 minuter över nio i morse somnade min kära syster Gunnel in. och jag kommer känna mig ännu mera ensam nu. Vi har pratat med varandra på telefonen ett par gånger i veckan och samtalen har kunnat bli både en och två timmar ibland.

Det känns bra nu att vi haft tiden att prata med varandra så mycket.

Förra lördagen när hon ringde mig sista gången avslutade hon samtalet med: "Nu klättrar du inte i fönstren så du ramlar".

Hon tänkte på att jag skulle vara rädd om mig, fast hon var så illa därann själv.

Men då trodde jag att vi skulle hinna hälsa på henne när hon kom till Åsele i slutet på den här veckan, men tyvärr.

På grund av coronan har jag inte träffat henne sedan fettisdagen när hon och Björn var hit och åt kams med mig.

Tusen tack snälla Gunnel för de år vi fått tillsammans och för alla gånger du ställt upp på mina ide´er och när jag behövt din hjälp! Jag kommer att sakna dig så otroligt mycket. Det enda som kan kännas bra nu är att du slipper dina plågor.  

 

Dagens namn är: Gustaf och Gösta, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på lördagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards