oskmar

Alla inlägg den 1 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 1 februari 2022 16:56

 

I gårdslyktans sken med lite snöfall, som omväxling.

        grå himmel, men det kunde varit värre!

 

 

Hej igen! Det här är andra gången i dag som jag skriver några rader här, jag har förklarat på förmiddan varför jag inte skrivit något sedan lördag.

 

Det var strax över 20 grader kallt i morse, under dagen har det varit 13-14 grader kallt eller mindre ibland 

Det har gått snöskurar med jämna mellanrum, med lätt flygig snö med stora flingor och varit en grå himmel från morron till mörkrets inbrott.

Just nu är det 13 grader kallt, det är uppehåll i snöfallet, åtminstone tillfälligt.

 

Det är fortsatt högt tonläge mellan Ryssland och USA angående krisen om Ukraina.

Ja, tänk om de kunde bära sig åt som vuxna ansvarstagande länder, främst Ryssland då. De kan dra tillbaka sina trupper från Ukrainas gräns tyst och lungt och radera ut sitt kaxiga handlande från sin dagordning. Det vore det bästa för samtliga parter.

Tyskland skulle aldrig gjort någon gasledningsaffär med Ryssland! Det kommer Putin utnyttja och ha som påtyckningsmedel, då blir det många som kommer frysa.

Ett är tvärsäkert, det går aldrig lita på Ryssland eller Kina, gör inga affärer med dem!

Idag har det förekommit väldigt hårda ord mellan USA och Ryssland sägs det på nyheterna nu. Men USA säger att de kommer inte sätta in några militära trupper.

Hoppas att det löftet hålls, att det inte blir som UK:s omtalade löfte.

 

Jag tar en liten snutt ur min roliga historiebok också:

 

"Oscar 11 var rädd för att bada. Kungen tog upp ämnet vid ett besök hos Tysklands kejsar Vilhelm. Denne avrådde bestämt vår kung från att bada och så blev det. Istället fick en trotjänare vid hovet gnida kungen med en torr handduk. Det lär ha luktat om kungen."

 

Men fy vilken lortgris, hur kunde någon stå ut med honom? Det har tydligen gått att lura i folk vad som helst i alla tider.

 

I gårkväll fick vi se hur en friskola blev avslöjad. En, men det finns nog många många fler.

Eleverna fick betyg utan att ha fått utbildning över huvud taget och skolan hade tjänat miljoner på Stockholms stad, ren bluff.

Men det är väl bara att svära sig oskyldig det, antar jag...

 

Dagens namn är: Max och Maximilian, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Av Elsa Mårtenzon - 1 februari 2022 12:34

 

Ibland har det varit solsken!

  Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne!

 

Ja, här har varit lugnt sedan lördag!

Inget överväldigande har hänt och det ska jag väl vara glad över för det hade ju kunnat vara vad som helst.

 

Vädret har varit kallt och inte det minsta anmärkningsvärt, allt enligt nuvarande årstid.

 

Att det varit tyst här beror på att det inte gått att komma ut på nätet.

Igårkväll ringde Laila support och fick veta att det var vissa rep-arbeten på gång "mastledes".

Men ingen har saknat mig vad jag förstår för ingen har hört av sig.

Jag har inte försökt klättra upp i masten och åtgärda felet, för vad jag kunde förstå rörde det sig masten på Nappsjöberget, som jag ser från mitt köksfönster.

 

Ha en bra fortsättning på tisdagen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards