oskmar

Alla inlägg den 15 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 15 februari 2022 16:49

 

En gråmulen dag som synes och värre blev det...

 

Ja, det har inte varit någon njutning att titta ut genom fönstren i dag.

Det har varit tätt snöfall och det har kommit på tvären, det började vid klockan nio i morse och har pågått utan uppehåll hela dagen.

Just nu är det 7 grader kallt och det snöar fortfarande, så ymnigt att jag ser ingenting av holmarna på andra sidan sjön.

 

I dag har det gått heta rykten om att Putin börjat dra tillbaka de militära styrkorna, men det är det nog ingen som tror på.

Nu på nyheterna sa de att ryktet kom från Moskva och då är det nog inget värt.

De har sett vissa truppförflyttningar, men det finns knappast någon som tror på det, de flesta tror att det är en skenmanöver. Vem kan tro på en sådan bluffmakare, det är ju aldrig någon sanning i det som han för fram, har det visat sig mer än en gång.

Men det sägs att det verkar som om han vill fortsätta föra samtalen vidare.

De kanske börjar förstå att det kan kosta dyrt och att inte väst tänker ge med sig heller. Ingen vet var räven har sin gång och allra minst räven Putin!

 

Nu ser det inte alls roligt ut utanför huset, jag tittade ut nyss och det ligger en snödriva framför brostegen som blåst ihop, som sist. Och ingen snöröjare finns att tillgå i morron, ja det blir att ta Gud i hågen, men det ska snöa hela natten också, enligt YR.

 

Men det här är småsaker kan jag berätta utifrån min historiebok "3000 otroliga fakta om Sverige":

"Numera är vi inte så bortskämda med snörekord i Sverige. Men 1926 föll det 327 cm snö över Kopparåsen som ligger nordväst om Abisko."

 

Ja, det var lite mer än vad jag ser här utanför, så varför klaga?!

 

 "Ge varje dag en chans

att bli den bästa dagen i ditt liv".

Mark Twain

 

Det var väl ett bra motto att leva efter, eller hur?

 

 

Äta bör man annars dör man, men grönsakerna fattas på tallriken idag, det blev frukt istället.

 

Dagens namn är: Sigfrid, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

( Jag kan tala om att det varit lätt att hålla sig för skratt ikväll, sidan har loggat ur fem gånger medan jag skrivit här, usch! Med följden att jag skrivit om lika många gånger.)

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards